Evaluation:
Published: 25.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Pirmsskolnieka atšķirības no sākumskolnieka', 1.
  • Summaries, Notes 'Pirmsskolnieka atšķirības no sākumskolnieka', 2.
Extract

Pirmsskolnieks:
• Galvenais darbības veids šajā vecumā – rotaļdarbība;
• sāk sevi identificēt ar noteiktām lomām, sāk ievērot rotaļu noteikumus;
• apgūst sociālās uzvedības normas;
• ir novērojama „plosīšanās ”;
• ir „kāpēcīšu” periods, bērnu sāk interesēt izzinošas tēmas, veidojas jaunas attiecības ar pieaugušo, bērns uzdod neskaitāmus jautājumus – vienlaikus, lai kaut ko uzzinātu, kontaktētos vai, lai parādītu savas zināšanas;
• attīstās vairāki domāšanas veidi

Sākumskolnieks:
• bērns, orientējoties uz pieaugušajiem, apgūst sociālo attiecību likumsakarības;
• bērns kļūst patstāvīgāks un neatkarīgāks no pieaugušajiem;
• spēj bez strīdiem rotaļāties ar vienaudžiem;
• atmiņa un uzmanība kļūst tīšas un mērķtiecīgas, bērns kļūst koncentrētāks;
• ar runas palīdzību sāk plānot un regulēt savas darbības;
• pats spēj radīt skaistumu un tiekties pēc tā;
• rodas patstāvīga un noturīga interese

Author's comment
Atlants