Author:
Evaluation:
Published: 27.10.2020.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Čehova stāstu "Jociņš" un "Ierēdņa eksāmens" analīze', 1.
  • Summaries, Notes 'Čehova stāstu "Jociņš" un "Ierēdņa eksāmens" analīze', 2.
Extract

4. Manuprāt, šis stāsts ir par vienpusēju mīlestību. Varbūt šis ir stāsts par cilvēku, kurš pavada laiku ar otru cilvēku un melo, ka mīl, tikai tādēļ, ka nav ko labāku darīt. Vai arī viņš to pateica tikai kā joku un nekad nedomāja neko nopietnu, bet turpina melot, lai nesalauztu otra cilvēka sirdi. Bet Nadja ir iemīlējusies šajā cilvēkā un vairs nespēj izdzīvot bez šiem četriem vārdiem. Varbūt Nadja nemaz nemīl šo cilvēku, bet sajūtu, ko viņā rada šie vārdi.

1. Man, lasot šo stāstu, radās tāds pats iespaids par ierēdniecību un izglītību kā nedaudz vēlāk, Padomju laikos. Valdībai ir dīvainas izglītības prasības un cilvēki var iegāzt kādu zemāk stāvošu, ja viņiem šis zemāk stāvošais cilvēks nepatīk. Mūsdienās, vismaz eksāmenos un ieskaitēs, skolēni tiek vērtēti objektīvi un tiek cieši pieskatīts, lai neviens eksāmena kārtotājs netiktu diskriminēts. 19.gs. beigās Krievijā, savukārt, valdība un augstāk stāvošie tiek pielūgti un salīdzināti ar Dievu, kā to varēja redzēt šajā stāstā. Manuprāt, tas nav pareizi, ka kādam ir tik ļoti jāpazemo sevi, lai iegūtu labāku darba vietu. Kad Fendrikovs raksta diktātu, viņu cenšas iegāzt, diktējot āķīgus teikumus.

Author's comment
Atlants