Evaluation:
Published: 28.01.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
  • Research Papers 'Psiholoģijas metožu veidi', 1.
  • Research Papers 'Psiholoģijas metožu veidi', 2.
  • Research Papers 'Psiholoģijas metožu veidi', 3.
  • Research Papers 'Psiholoģijas metožu veidi', 4.
  • Research Papers 'Psiholoģijas metožu veidi', 5.
  • Research Papers 'Psiholoģijas metožu veidi', 6.
  • Research Papers 'Psiholoģijas metožu veidi', 7.
  • Research Papers 'Psiholoģijas metožu veidi', 8.
  • Research Papers 'Psiholoģijas metožu veidi', 9.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Aprakstošie pētījumi    4
2.1.  Individuālo gadījumu izpēte    4
3.  Novērojumi dabiskā vidē    5
4.  Korelācijas metodes    6
5.  Psiholoģiskie testi    7
5.1  Intervijas    8
5.2.  Aptaujas    8
6.  Izmantotā literatūra    9
Extract

Psihologi izmanto daudzveidīgas metodes, lai savāktu datus un pārbaudītu no teorijām atvasinātas hipotēzes. Šīs metodes var klasificēt trīs atšķirīgos pētījumu veidos: aprakstošās, korelatīvās un eksperimentālās pētījumu metodes. Katrai no tām ir atšķirīgs nolūks. Aprakstošo pētījumu mērķis ir attēlot norises noteiktos apstākļos. Piemēram, zinātnieki var pētīt to cilvēku reakcijas, kuri dabas katastrofu laikā pēkšņi zaudē visu, kas tiem pieder, un mēģināt noskaidrot vai šādos gadījumos depresija ir normāla parādība. Korelatīvo pētījumu nolūks ir noteikt, cik cieša ir mainīgo lielumu savstarpējā sakarība. Piemēram, zinātnieki var pētīt, cik cieša sakarība pastāv starp strīdiem laulības pirmajā gadā un turpmāko laulības šķiršanas iespēju. Zināmu cēloņu dēļ, ne ar vienu no minētajām metodēm nav iespējams precīzi noteikt cēloņa – seku attiecības. Šādam nolūkam ideāli ir piemēroti eksperimentāli pētījumi; eksperimentā tiek veiktas manipulācijas ar vienu no mainīgajiem lielumiem , lai novērotu, kā tas ietekmē otru mainīgo lielumu. Eksperimentētāji raugās, lai pārējie mainīgie lielumi būtu pastāvīgi. Šādi, piemēram, iespējams dažādi izmainīt apmācāmā subjekta atalgojumu, pārējos lielumus saglabājot pastāvīgus, lai noteiktu vai atalgojuma lielums izmaina mācīšanās tempu.…

Author's comment
Atlants