Evaluation:
Published: 06.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
  • Research Papers 'Izglītības filozofija', 1.
  • Research Papers 'Izglītības filozofija', 2.
  • Research Papers 'Izglītības filozofija', 3.
  • Research Papers 'Izglītības filozofija', 4.
  • Research Papers 'Izglītības filozofija', 5.
  • Research Papers 'Izglītības filozofija', 6.
Extract

Izglītības filozofija ir lietišķās filozofijas veids, kas, izmantojot arvien atjaunojošās zināšanas par cilvēku un sabiedrību, kritiski izvērtē esošo pedagoģiskās darbības stāvokli valstī un pasaulē; sniedz orientējošus sistēmiski un loģiski pamatotus secinājumus par izglītības mērķi, saturu, izglītības subjektiem un līdzekļiem; palīdz dialektiski risināt izglītības specifiskās problēmas un prognozēt izglītības pilnveidi nākotnes sabiedrībā.
Mūsdienu izglītības filozofijas problēmu lauka daudzveidībā pašlaik visskaidrāk iezīmējas divi galvenie virzieni:
empīriski analītiskais (cilvēks kā tipoloģiska būtne (radījums), kura dzīvi nosaka (determinē) bioloģiskie un sociālie likumi;
humanitārais (cilvēks kā unikāla individualitāte).…

Atlants