Author:
Evaluation:
Published: 30.12.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
  • Research Papers 'Bezpakāpju un daudzpakāpju pārnesumu kārbas', 1.
  • Research Papers 'Bezpakāpju un daudzpakāpju pārnesumu kārbas', 2.
  • Research Papers 'Bezpakāpju un daudzpakāpju pārnesumu kārbas', 3.
  • Research Papers 'Bezpakāpju un daudzpakāpju pārnesumu kārbas', 4.
  • Research Papers 'Bezpakāpju un daudzpakāpju pārnesumu kārbas', 5.
  • Research Papers 'Bezpakāpju un daudzpakāpju pārnesumu kārbas', 6.
  • Research Papers 'Bezpakāpju un daudzpakāpju pārnesumu kārbas', 7.
  • Research Papers 'Bezpakāpju un daudzpakāpju pārnesumu kārbas', 8.
  • Research Papers 'Bezpakāpju un daudzpakāpju pārnesumu kārbas', 9.
  • Research Papers 'Bezpakāpju un daudzpakāpju pārnesumu kārbas', 10.
  • Research Papers 'Bezpakāpju un daudzpakāpju pārnesumu kārbas', 11.
  • Research Papers 'Bezpakāpju un daudzpakāpju pārnesumu kārbas', 12.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Pārnesumkārbas uzdevums un nozīme    4
3.  Pārnesumkārbu iedalījums un klasifikācija    5
4.  Konstrukcija un darbības princips    6
5.  Bezpakāpju pārnesumkārba (Variātors)    8
6.  Citi variātoru veidi    10
7.  Secinājumi    11
8.  Izmantotā literatūra    12
Extract

Pārnesumkārbu uzdevumi un nozīme
Pārnesumkārba ir transmisijas sastāvdaļa. Pārnesumkārbas galvenais uzdevums ir motora lielo un nestabilo ātrumu un mazo griezes momentu pārvērst stabilā zemākā ātrumā ar augstāku griezes momentu vai paveikt tieši pretējo. Dažas no visvienkāršākajām ātrumkārbām tikai novirza spēku citā virzienā. Lielākoties pārnesumkārbās lietotie pārnesumi tiek lietoti, lai pazeminātu dzinēja izejas ātrumu un palielinātu griezes momentu, bet tiek izmantoti arī pārnesumi, kuri palielina motora sākotnējo ātrumu.
Ātrumkārbas atradušas plašu pielietojumu dažādos (bieži stacionāros) agregātos. Tās izmanto lauksaimniecības, industriālajā, kalnrūpniecības un automobiļu tehnikā.
Daudzi lietojumi pieprasa iespēju mainīt pārnesumus agregāta darbības laikā. Tas ir domāts, lai atvieglotu mehānisma darba uzsākšanu vai apstāšanos, protams, saglabājot labu degvielas ekonomiju.
Vajadzību pēc pārnesumkārbas automobilī nosaka iekšdedzes dzinēja īpašības. Tipisks dzinējs strādā robežās no 600-7000 apgriezieniem minūtē (dīzeļa dzinējiem nedaudz mazāk), kamēr auto riteņi rotē starp 0 un 100 apgr./min. Turklāt dzinējs sasniedz augstāko griezes momentu aptuveni diapazona vidū, kamēr augstākais griezes moments vajadzīgs, kad auto sāk kustību vai kustas ļoti lēni. Tāpēc ir vajadzīga sistēma, kas pārveido dzinēja izejas jaudu tā, lai tas spētu attīstīt augstu griezes momentu zemos ātrumos, bet arī spētu darboties šosejas ātrumos, kamēr dzinējs darbojas savas darbības robežās.

Author's comment
Atlants