Author:
Evaluation:
Published: 17.12.2021.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Ekspresīvā muzicēšana. Krāsas un dinamika. Interpretēšana un stress', 1.
  • Summaries, Notes 'Ekspresīvā muzicēšana. Krāsas un dinamika. Interpretēšana un stress', 2.
  • Summaries, Notes 'Ekspresīvā muzicēšana. Krāsas un dinamika. Interpretēšana un stress', 3.
  • Summaries, Notes 'Ekspresīvā muzicēšana. Krāsas un dinamika. Interpretēšana un stress', 4.
Extract

Mūsu interesēs ir ''novest vēstījumu līdz klausītājiem'', tamdēļ ir svarīgi, ka:
• Uz skatuves esam maksimāli organizēti;
• Mums pašiem ir absolūti skaidrs muzikālais vēstījums un mērķis;
• Izvairāmies no liekas informācijas sniegšanas;
• Esam atraktīvi, lai paliktu klausītāju atmiņā + harismas aspekts, kur atspoguļojas arī personības šķautnes.
Interpretācijas zelta likumi:
• Nošu teksts – darīt visu, kas rakstīts notīs, un neko, kas ir pretrunā ar to; ja ir nojauta, ka nošu tekstā ir nepieciešami ''labojumi'', palūkoties uz saviem iemesliem kritiski;
• Nošu teksta izpratne - izpētīt partitūru vai pavadījumu kopumā un izprast savu partiju attiecībā pret citām; izstudēt solo skaņdarbus, pievēršot uzmanību harmonijai un slēptajai daudzbalsībai;
• ''individuālā'' interpretācija - izpētīt skaņdarba raksturu un stilu un nepadoties pāragrai u nekontrolētai pašdarbībai; identificēties ar to, ko uzskata par ''pareizu'', un veltīt visus iztēles spēkus un iespējas, lai sasniegtu akustiski tīrāku izpildījumu.

Author's comment
Atlants