Author:
Evaluation:
Published: 24.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 22 units
References: Used
  • Research Papers 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojums', 1.
  • Research Papers 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojums', 2.
  • Research Papers 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojums', 3.
  • Research Papers 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojums', 4.
  • Research Papers 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojums', 5.
  • Research Papers 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojums', 6.
  • Research Papers 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojums', 7.
  • Research Papers 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojums', 8.
  • Research Papers 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojums', 9.
  • Research Papers 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojums', 10.
  • Research Papers 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojums', 11.
Extract

Valodas sistēmas nepietiekama attīstība (VSNA) ir dažādu sarežģītu runas un valodas traucējumu kopums, kad bērniem ar normālu dzirdi nu saglabātu intelektu traucēti visi valodas sistēmas komponenti: fonētika, fonemātiskie procesi, leksika, gramatika un arī saistītā runa [21.,5].
Šajā traucējumu grupā var ietilpt arī bērni, kuriem diagnosticēta:
• Alālija,
• Dizartrija,
• Rinolālija,
• Afāzija,
• Stostīšanās.
VSNA ir trīs runas attīstības līmeņi:
I – runas praktiski nav,
II – ir valodas iedīgļi,
III – neattīstīta valodas fonētiskā un gramatiskā struktūra, bet valodas bāze ir labāk vai sliktāk attīstīta.
Vispārējās izglītības iestādēs mācās bērni ar VSNA III runas attīstības līmeni. Pārsvarā var būt leksiski gramatiskie, fonētiski fonemātiskie vai arī fonemātiskie traucējumi. Šiem bērniem ir grūti izprast skolotāja teikto un izvēlēties tam attiecīgu rīcību. Ja bērna arī izprot mācību uzdevumu, tad sprieduma veidošana viņam sagādā grūtības. Sākumā bērns cenšas šis grūtības pārvarēt, bet, nesaņemot savlaicīgu palīdzību, var pārstāt censties un nedarīt neko vispār.
Šiem bērniem grūti tikt galā ar uzdevumiem, kas prasa secīgu darbību. Ja uzdevuma noteikumi vai instrukcija sastāv no vairākām daļām, bērns parasti izpilda tikai pirmo, tādējādi atkal saņemot pret sevi vērstu skolotāja vai vecāku neapmierinātību, kas rada protestu un bērns var pārstāt mācīties vispār.

Author's comment
Editor's remarks
Atlants