Evaluation:
Published: 15.03.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
  • Research Papers 'Krāsas reklāmā', 1.
  • Research Papers 'Krāsas reklāmā', 2.
  • Research Papers 'Krāsas reklāmā', 3.
  • Research Papers 'Krāsas reklāmā', 4.
  • Research Papers 'Krāsas reklāmā', 5.
  • Research Papers 'Krāsas reklāmā', 6.
  • Research Papers 'Krāsas reklāmā', 7.
  • Research Papers 'Krāsas reklāmā', 8.
  • Research Papers 'Krāsas reklāmā', 9.
  • Research Papers 'Krāsas reklāmā', 10.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Krāsu simbolika dažādās kultūrās    4
  Krāsu nozīme dažādās reliģijās un mācībās    5
  Krāsas mērķis reklāmā    7
  Krāsu simbolika reklāmā    8
  Krāsu semantika    9
  Izmantotā literatūra    10
Extract

Lielu daļu informācijas par ārējo pasauli cilvēkos uztver ar sajūtu palīdzību, 80-90% no zināmā ar redzes palīdzību.
Izpētīts, ka krāsainas reklāmas lapas par 50% vairāk cilvēku, nekā tādas pašas melnbaltas reklāmas. Pētījumi liecina, ka krāsas pievienošana palielina lasītāju skaitu līdz 77% vīriešu un 55% sieviešu, toties reklāmas ietekme palielinās par 125% vīriešu vidū no 67% sieviešu vidū.
Praktiski reklāmās izmanto visas spektra krāsas, melno, pelēko, balto. Ar krāsām reklāmas domu var padarīt vieglāk uztveramu. Krāsu gammas izvēlē jāņem vērā nacionālās īpatnības un tautas tradīcijas krāsu izvēlē un kombinācijās.
Krāsa kopā ar atmiņu pilda reklāmas- psiholoģiskās funkcijas.
Krāsu asociāciju veidošanās mehānisms ir līdzīgs nosacījuma refleksu veidošanā procesam. Dažādām krāsām nav vienāds spēks radīt psihiskās reakcijas.
Sarkanā krāsa uzreiz piesaista uzmanību, bet satrauc un ātri nogurdina, tā asociējas arī ar briesmām, karstumu, uguni, tāpēc sarkanā krāsa jāizmanto nedaudz, lai varētu tikai piesaistīt uzmanību.…

Author's comment
Atlants