Evaluation:
Published: 12.01.2024.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
Time period viewed: Modern Era (1500 A.D. to 1999 A.D.)
  • Presentations 'J. Studenta pedagoģiskie uzskati', 1.
  • Presentations 'J. Studenta pedagoģiskie uzskati', 2.
  • Presentations 'J. Studenta pedagoģiskie uzskati', 3.
  • Presentations 'J. Studenta pedagoģiskie uzskati', 4.
  • Presentations 'J. Studenta pedagoģiskie uzskati', 5.
  • Presentations 'J. Studenta pedagoģiskie uzskati', 6.
  • Presentations 'J. Studenta pedagoģiskie uzskati', 7.
  • Presentations 'J. Studenta pedagoģiskie uzskati', 8.
  • Presentations 'J. Studenta pedagoģiskie uzskati', 9.
  • Presentations 'J. Studenta pedagoģiskie uzskati', 10.
  • Presentations 'J. Studenta pedagoģiskie uzskati', 11.
Extract

J. A. Students uzsvēra, ka nedrīkst pārvērtēt izglītības nozīmi salīdzinājumā ar audzināšanu – izglītību un audzināšanu  nepieciešams saskaņot. Audzināšanu J. Students nosauca gan par zinātni, gan par mākslu, kur liela nozīme ir pedagoga personībai un viņa meistarībai. Aktuāla ir J. Studenta atziņa, ka pašapziņa ir kas vairāk nekā apziņa: ja apziņa ir nosacīti skaidra sava psiho – fiziskā zināšana, tad pašapziņa ir dziļāks noskārtums par savu Es, kas rodas tad, kad saniegta noteikta sajūtu, jūtu, gribas, saprašanas, valodas attīstības pakāpe. Pedagoģijā vēl nozīmīgāka ir atziņa: cilvēkā ir apzināta gribas aktivitāte ne vien sevis un citu audzināšanā, bet arī pāraudzināšanā…

Atlants