Author:
Evaluation:
Published: 17.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Reformpedagoģija', 1.
Extract

Reformpedagoģija attīstījās 20. gadsimtā, vēl to dēvēja arī par alternatīvo pedagoģiju. Alternatīvajai pedagoģijai bija vairāki ievērojami pārstāvji, kā: R.Šteiners, M.Montessori, S.Frenē, E.Keija u.c.
Rūdolfs Šteiners (1861 – 1925) ir vācu filosofs, viņa izstrādātā pedagoģijas teorija saucas Valdorfpedagoģija. Viņš pievērsās cilvēka domāšanas, jūtu un gribas novērošanai un izpētei. Viņaprāt, cilvēka būtību izsaka viņa fiziskais ķermenis, ēteriskais ķermenis, astrālais ķermenis un gars ( ES ), un katram ķermenim ir savs attīstības periods, kas jāņem vērā.
Mūsdienās pasaulē ir ievērojami daudz Valdorsfskolu. Tās veido un pārvalda bērnu vecāki un skolotāji. Tajās īpaša uzmanība tiek veltīta mākslinieciskajai audzināšanai ( rokdarbi, mūzika, zīmēšana, pasaku lasīšana, rotaļas u.c. ), liecībās nav atzīmju, bet gan bērna attīstības detalizēts apraksts. Šajas skolās neizmanto mācību gramatas, vielu izksaidro ilustrejot. Nav noteikts ritms, katra nedēļa un diena ir savādāka ( nav viens nodarbību saraksts ). Bērnus audzina harmonijā ar apkārtējo pasauli, šajā skolā bērns jūtas kā ģimenē. …

Author's comment
Atlants