Evaluation:
Published: 27.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Skolotāja darba stila ietekme uz skolotāja un skolēna attiecībām', 1.
  • Research Papers 'Skolotāja darba stila ietekme uz skolotāja un skolēna attiecībām', 2.
  • Research Papers 'Skolotāja darba stila ietekme uz skolotāja un skolēna attiecībām', 3.
  • Research Papers 'Skolotāja darba stila ietekme uz skolotāja un skolēna attiecībām', 4.
  • Research Papers 'Skolotāja darba stila ietekme uz skolotāja un skolēna attiecībām', 5.
  • Research Papers 'Skolotāja darba stila ietekme uz skolotāja un skolēna attiecībām', 6.
  • Research Papers 'Skolotāja darba stila ietekme uz skolotāja un skolēna attiecībām', 7.
  • Research Papers 'Skolotāja darba stila ietekme uz skolotāja un skolēna attiecībām', 8.
  • Research Papers 'Skolotāja darba stila ietekme uz skolotāja un skolēna attiecībām', 9.
  • Research Papers 'Skolotāja darba stila ietekme uz skolotāja un skolēna attiecībām', 10.
  • Research Papers 'Skolotāja darba stila ietekme uz skolotāja un skolēna attiecībām', 11.
  • Research Papers 'Skolotāja darba stila ietekme uz skolotāja un skolēna attiecībām', 12.
Extract

Jautājums par skolotāja darba stilu pedagoģiski psiholoģiskajā literatūrā tiek traktēts ļoti dažādi.
F. Voterhauzs skolotāja darbu uzskata par organizatorisku darbību: Skolotājs ir darba organizators, kas koordinē daudzveidīgu un kompleksu vidi, patstāvīgi atcerēdamies galvenos vadītāja uzdevumus. Tie ir:
mērķu izvirzīšana
struktūru un norišu plānošana;
saziņas un motivēšanas ievērošana;
snieguma novērtējums
Skolotājs patiesi ir vadītājs!( 1, 102). 1. Voterhauzs F. Klasvadība.-R.:Zvaigzne ABC, 1999.- 102 lpp
Vairāki autori, raksturojot skolotāja darba stilu, izmanto jau pieminēto domu par skolotāju kā vadītāju, un balstās uz tradicionālo dalījumu trīs vadības stilos. Viens no pirmajiem, kurš pievērsies pētījumiem par skolēnu darbību autoritāra, liberāla un demokrātiska skolotāja vadībā, ir amerikānis K.Levins jau 1948.gadā. Plaši iespējamās skolēnu, it sevišķi pusaudžu reakcijas uz šiem trīs vadības stiliem analizējis M.Balsons savā darbā “Kā izprast klases uzvedību”. Skat. 1. tabulu.

Author's comment
Atlants