-
Apmaiņas programmas kā atbalsts profesionālā virziena izvēlē
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 2 | |
Annotation | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. | Literatūras apskats | 6 |
1.1. | Profesionālie virzieni | 6 |
1.2. | Karjeras izvēles pamatnosacījumi | 7 |
1.2.1. | Karjera | 8 |
1.2.2. | Sevis izzināšana | 10 |
1.3. | Apmaiņas programmas | 10 |
1.3.1. | Apmaiņas programmu raksturojums | 11 |
1.3.2. | Apmaiņas programmu mērķis | 13 |
2. | Praktiskā daļa | 14 |
2.1. | Pētījums par apmaiņas programmu ietekmi uz profesionālā virziena izvēli | 14 |
Rezultāti tiek apkopoti un analizēti apļveida diagrammās | 15 | |
2.1.1. | Pētījuma rezultāti un analīze | 15 |
Secinājumi | 27 | |
Nobeigums | 28 | |
Izmantotā literatūra | 29 | |
PIELIKUMI | 30 |
Secinājumi
1. Šobrīd tiek definēti 24 profesionālie virzieni, no kuriem jaunietis var izvēlēties sev piemērotāko.
2. Jaunietim izvēloties profesionālo virzienu, jāsaprot, kuras viņa vēlmes un spējas atbilst tam, kas nepieciešams sabiedrībai.
3. Sevis izzināšanu var veikt pildot interešu testus, piedaloties semināros vai lekcijās, vai apmaiņas programmās.
4. Apmaiņas programmas ilgums ir 6 – 12 mēneši un tās laikā skolēns mācās ārzemēs.
5. Potenciālie apmaiņas programmu dalībnieki Ziemeļvalstu ģimnāzijā nav pietiekami informēti par apmaiņas programmu piedāvātajām iespējām.
6. Skolās ir jāorganizē pasākumi, kas popularizētu apmaiņas programmu nozīmīgumu jaunieša profesionālajā izaugsmē.
7. Maksa par dalību apmaiņas programmā ir salīdzinoši augsta, ņemot vērā ekonomisko stāvokli.
8. Lai atrastu finansiālos līdzekļus dalībai apmaiņas programmā, skolēniem vajadzētu
izmantot iespēju iegūt sponsorus vai finansējumu.
9. Optimālais laiks, ko vajadzētu pavadīt apmaiņas programmā ir ne mazāks par 6 mēnešiem.
10. Nozīmīgākie ieguvumi no apmaiņas programmām ir valodas prasmes, redzesloka paplašināšana un jaunu draugu iegūšana.
11. Dalība apmaiņas programmā lielākoties nerada nozīmīgus zaudējumus.…
Anotācija Mācoties vidusskolā jaunietim ir jāveic izvēle par profesionālā virziena izvēli. To var veikt izmantojot dažādus testus, apmeklējot seminārus un piedaloties apmaiņas programmā. Apmaiņas programmās skolēniem ir iespēja dzīvot svešā vidē, apgūt valodu, kādā runā attiecīgajā valstī un iegūt pieredzi. Darba mērķis bija izpētīt, vai ieguvums, ko dod apmaiņas programma spēj jaunietim palīdzēt izvēlēties profesionālo virzienu. Praktiskajā daļā tiek veikta aptauja, sadalot respondentus 2 grupās: 1. Potenciālie apmaiņas programmu dalībnieki (vidusskolēni); 2. Reālie apmaiņas programmu dalībnieki. Respondentu atbildes tika apkopotas apļveida diagrammās un secinājumi tika izdarīti balstoties uz procentuālajiem rezultātiem. Secinājumos un nobeigumā darba autore piedāvā problēmu risinājumus un pierāda, ka hipotēze apstiprinās daļēji.
