Author:
Evaluation:
Published: 20.10.2016.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Māszinību jēdzienu analīze', 1.
  • Summaries, Notes 'Māszinību jēdzienu analīze', 2.
  • Summaries, Notes 'Māszinību jēdzienu analīze', 3.
Extract

1. Kas kopīgs un, kas atšķirīgs ir šiem jēdzieniem?
Katra māszinību teorētiķe šos jēdzienus skaidro savādāk, sev saprotamā valodā un stilā. Manuprāt, visas apskatītās teorētiķes jēdzienu pacients/cilvēks skaidro līdzīgi, kā personu, kurai ir nepieciešams nodrošināt pamatvajadzības, bez kurām cilvēks nevar dzīvot. Turpretim jēdzienu veselība katra teorētiķe skaidro savādāk un ir grūti iedziļināties katras māszinību teorētiķes skaidrojumā. No četriem apskatītajiem jēdziena “veselība” skaidrojumiem vissaprotamākais ir Hendersones skaidrojums, jo tas atklāj šī jēdziena domu – dzīves kvalitāte, kura pamatojas uz funkcionēšanas spējām.
Manā skatījumā, jēdzienu “vide” ir ļoti grūti definēt, tādēļ arī šķiet, ka teorētiķu sniegtās definīcijas nav sasaistāmas un ir grūti saprotamas. Izanalizējot apskatīto teorētiķu definīcijas, neizdodas saskatīt līdzības starp šiem skaidrojumiem.
Jēdzienam “aprūpe” dotie skaidrojumi ir sasaistāmi, un tie saistās ar palīdzības sniegšanu, lai palīdzētu veikt cilvēka pamatvajadzības.

Author's comment
Atlants