Evaluation:
Published: 13.03.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 1.
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 2.
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 3.
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 4.
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 5.
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 6.
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 7.
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 8.
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 9.
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 10.
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 11.
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 12.
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 13.
  • Research Papers 'Degvielas cenu izmaiņu ietekme uz transporta nozari', 14.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Esošās situācijas un galveno transporta problēmu raksturojums    4
1.1.  Transporta infrstruktūra    5
2.  Degvielas cenu veidojošais faktors    7
2.1.  Akcīzes nodoklis naftas produktiem    7
2.2.  Pievienotās vērtības nodoklis    8
2.3.  Nodeva par obligāto valsts rezervju glabāšanu    8
3.  Naftas cenu pieauguma ietekme uz konkrētām nozarēm    9
  Secinājumi    11
  Izmantotā literatūra    12
Extract

SECINĀJUMI
1. Paaugstinātām degvielas cenām vajadzētu mudināt ES īstenot tās integrētas enerģijas un klimata pārmaiņu politiku. Neraugoties uz grūtībām, ar ko īstermiņā saskaras dažas ES iedzīvotāju grupas lielāku enerģijas rēķinu dēļ, risinājumu var rast, vienīgi radot izmaiņas enerģijas pieprasījumā un stimulējot energoefektivitāti visā tautsaimniecībā. Ietekmes mazināšanas pasākumiem, ko varētu veikt dalībvalstis, ir jābūt mērķtiecīgiem, un tie nedrīkst radīt kropļojošu ietekmi iekšējā tirgū.
2. Degvielas ceņu izmaiņas, ietekmē visas tautsaimniecības nozares kopumā.
3. Naftas produkts dominē tautsaimniecībā un nodrošina 97% no enerģijas patēriņa.
4. Latvijā degvielai tiek piemēroti trīs nodokļi, kas šobrīd veido aptuveni 48,5% degvielas cenas mazumtirdzniecībā:
a) Akcīzes nodoklis,
b) Pievienotās vērtības nodoklis,
c) Nodeva par obligāto valsts rezervju glabāšanu.

Author's comment
Atlants