-
Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Mārketinga pasākumu komplekss | 4 |
2. | Preces jēdziens, veidi un dzīves cikls | 9 |
3. | Mārketinga komunikāciju komplekss | 14 |
3.1. | Reklāma | 14 |
3.2. | Personālā pārdošana | 18 |
3.3. | Sabiedriskās attiecības | 21 |
3.4. | Pārdošanas stimulēšana | 24 |
Secinājumi un priekšlikumi | 26 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 28 | |
Pielikums | 29 |
Ekonomikas teorija norāda, ka cena, vērtība un derīgums ir saistīti jēdzieni. Derīgums ir apzīmējums tam, kādā mērā kāda lieta apmierina cilvēka vajadzības. Vērtība, savukārt, ir kvantitatīvs lielums, kas nosaka produkta pārākumu (labumu) salīdzinājumā ar citiem produktiem. Un cena ir vērtība, kas izteikta naudas vienībā. Kopumā var uzskatīt, ka derīgums rada vērtību, kas mērāma kā cena.
Cenu veido gan iekšējie (mārketinga mērķi; mārketinga darbības stratēģija; uzņēmuma izmaksas; mārketinga darbības organizācija), gan ārējie (tirgus tipi; pieprasījuma elastīgums; likumdošana un valsts politika) faktori.
Ja ņem vērā iekšējos faktorus, tad lielā mērā cenu ietekmē tieši tas, ko uzņēmums vēlas panākt, pārdodot produktu, kādus mērķus vēlas īstenot. V.Praude un J.Beļčikovs piedāvā apskatīt četrus uzņēmējdarbības mērķus, kas sasniedzami, nosakot optimālās cenas:
1. nodrošināt izdzīvošanu tirgū;
2. maksimāli palielināt peļņu;
3. nodrošināt sev tirgū vienu no lielākajiem produktu realizācijas apjomiem;
4. iegūt tirgū stabilas pozīcijas produktu kvalitātes ziņā.
Nodrošinot izdzīvošanu tirgū parasti izvirza tad, ja krasi mainās pieprasījums vai ir radusies spēcīga konkurence, vai arī ražošana sasniegusi pakāpi, kas tirgū praktiski ir preču pārpilnība. Lai saglabātu uzņēmuma dzīvotspēju, jānosaka zema produkta cena. Šajā gadījumā peļņa izvirzās otrajā vietā.
Uzņēmums var noteikt cenu, kas nodrošinātu peļņas palielināšanos. Salīdzinot pieprasījumu un izmaksas ar alternatīvām cenām, var izvēlēties to cenu, kas dod iespēju gūt maksimālo peļņu, ieskaitot guvumu no investīcijām.…
Šī darba mērķis ir preču virzīšanas veidu analīze mārketinga kompleksa ietvaros. Līdz ar to, lai sasniegtu minēto mērķi tiek izvirzīti šādi uzdevumi: 1. noteikt mārketinga pasākuma kompleksa elementus; 2. vispārīgi apskatīt preču veidus un to dzīves cikla posmus; 3. iztirzāt un analizēt mārketinga komunikāciju komplekss, kas ietver sevī sekojošus apakšuzdevumus: 3.1. apskatīt reklāmu kā klientu palielināšanas galveno mehānismu; 3.2. analizēt personālās plānošanas efektivitāti kā tiešā mārketinga galveno sastāvdaļu; 3.3. noteikt sabiedrisko attiecību nozīmi uzņēmumā; 3.4. apskatīt pārdošanas stimulēšanas paņēmienus. 4. izdarīt secinājumus un izteikt priekšlikumus.
