Author:
Evaluation:
Published: 25.05.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Administratīvas darbības psiholoģiskie aspekti personālvadībā', 1.
  • Research Papers 'Administratīvas darbības psiholoģiskie aspekti personālvadībā', 2.
  • Research Papers 'Administratīvas darbības psiholoģiskie aspekti personālvadībā', 3.
  • Research Papers 'Administratīvas darbības psiholoģiskie aspekti personālvadībā', 4.
  • Research Papers 'Administratīvas darbības psiholoģiskie aspekti personālvadībā', 5.
  • Research Papers 'Administratīvas darbības psiholoģiskie aspekti personālvadībā', 6.
  • Research Papers 'Administratīvas darbības psiholoģiskie aspekti personālvadībā', 7.
Extract

Īpaša vieta šeit ir nosodījumiem un apbalvojumiem, jo tas ir tās problemsituācijas, ar kurām vadītājam nākas sastapties visbiežāk.
Pēdējā laikā tiek uzskatīts, ka apbalvojumi ir efektīvāki par nosodījumiem. Protams, tas nenozīmē, ka nosodījumi vadīšanas procesā nav pieļaujami, jo bez tiem iztikt arī neizdosies. Te runa iet par to, ka ja vadītājs grib efektīvi vadīt savu kolektīvu, viņam nedrīkst vadīties ar tādu principu, ka kaut ko sasniegt cilvēki ir spējīgi tikai tad, ja viņi baidās no soda. Tas ir saistīts ar to, ka ´´negatīvo stimulu´´ efektivitātei vadīšanas praksē ir sekojošie ´´apgrūtinošie apstākļi´´:
tie ir konfliktogēni
tie pazemina darbinieku pašvērtējumu, traucē viņu psiholoģisko līdzsvaru
tie rada bailes kļūdīties
tie neveicina darba produktivitātes noturīgu paaugstināšanu
tie slikti apmāca, tā, ka cilvēks šinī gadījumā mācās, pirmkārt, izvairīties no soda, nevis veidot ´´pareizo´´ uzvedību. …

Author's comment
Atlants