Author:
Evaluation:
Published: 12.09.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
  • Research Papers 'Trīsdimensiju datorgrafika', 1.
  • Research Papers 'Trīsdimensiju datorgrafika', 2.
  • Research Papers 'Trīsdimensiju datorgrafika', 3.
  • Research Papers 'Trīsdimensiju datorgrafika', 4.
  • Research Papers 'Trīsdimensiju datorgrafika', 5.
  • Research Papers 'Trīsdimensiju datorgrafika', 6.
  • Research Papers 'Trīsdimensiju datorgrafika', 7.
  • Research Papers 'Trīsdimensiju datorgrafika', 8.
  • Research Papers 'Trīsdimensiju datorgrafika', 9.
  • Research Papers 'Trīsdimensiju datorgrafika', 10.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Trīsdimensiju datorgrafika    3
1.1.  Datorgrafikas vēsture    3
1.2.  Datorgrafikas pamati    5
1.3.  3D objektu modelēšana    6
1.4.  Datorgrafikas pielietojums    6
1.5.  3D datorgrafikas programmas    8
2.  Secinājumi par darbu    9
3.  Bibliogrāfija    10
Extract

Pirmie datori parādījās 20. gadsimta 40. gados, bet tikai nesen tos sāka izmantot mākslinieciska attēla veidošanai. Piecdesmitajos gados vizuālo efektu ideja pārtapa televizoru izveidošanā, oscilogrāfu un radaru ekrānu izveidē. Pirmais globālais solis šajā virzienā bija 1961. gadā Ivanam Sazerlendam (Ivan Sutherland). Viņš izdomāja Sketchpad sistēmu, kas lika pamatus datorgrafikas ērā. Pateicoties gaismas kūlim, lietotāji varēja izveidot zīmējumu tieši uz ekrāna. Vektoru grafika pārstāv primitīvus svītru zīmējumus, tie tika bieži lietoti pirmajās datorspēlēs un kino.
1967. gadā Sazerlends uzsāka kopīgu darbu ar Deividu Evansonu (David Evans) ar mērķi izveidot datorgrafikas mācību kursu, kas sevī ietvertu gan mākslu, gan zinātni. Jūtas štata universitāte, kur uzsāka šī darba realizāciju, ieguva labu reputāciju datorgrafikas pētīšanā un pievērsa uzmanību cilvēkiem, kuri vēlāk spēlēja noteicošo lomu šīs nozares attīstībā. …

Author's comment
Atlants