Evaluation:
Published: 17.05.2021.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
  • Research Papers 'Cenu politikas veidošana uzņēmumā', 1.
  • Research Papers 'Cenu politikas veidošana uzņēmumā', 2.
  • Research Papers 'Cenu politikas veidošana uzņēmumā', 3.
  • Research Papers 'Cenu politikas veidošana uzņēmumā', 4.
  • Research Papers 'Cenu politikas veidošana uzņēmumā', 5.
  • Research Papers 'Cenu politikas veidošana uzņēmumā', 6.
  • Research Papers 'Cenu politikas veidošana uzņēmumā', 7.
  • Research Papers 'Cenu politikas veidošana uzņēmumā', 8.
  • Research Papers 'Cenu politikas veidošana uzņēmumā', 9.
  • Research Papers 'Cenu politikas veidošana uzņēmumā', 10.
  • Research Papers 'Cenu politikas veidošana uzņēmumā', 11.
  • Research Papers 'Cenu politikas veidošana uzņēmumā', 12.
  • Research Papers 'Cenu politikas veidošana uzņēmumā', 13.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  CENU VEIDOŠANAS MĒRĶI    4
2.  UZŅĒMUMA IZMAKSU ANALĪZE    5
3.  CENAS UN PIEPRASĪJUMA ELASTĪBA    5
4.  TIRGUS TIPI – KONKURENCES SITUĀCIJAS    6
4.1.  Pilnīgas konkurences tirgus raksturojums    6
4.2.  Nepilnīgas konkurences tirgus raksturojums    7
5.  CENAS VEIDOŠANA, BALSTOTIES UZ IZMAKSĀM    8
6.  PRODUKTA GALĪGĀS CENAS VEIDOŠANA    9
  SECINĀJUMI    11
  LITERATŪRAS SARAKSTS    12
Extract

SECINĀJUMI
• Lai uzņēmums noteiktu pareizu cenu politiku ir jāņem vērā gan konkurenti, patērētāji, kā arī pašu noteiktie mērķi.
• Atkarībā no uzņēmējdarbības mērķa (nodrošināt izdzīvošanu tirgū, maksimāli palielināt peļņu; nodrošināt sev vienu no pirmajām vietām tirgū pārdevumu ziņā; iegūt stabilas pozīcijas tirgū preces kvalitātes ziņā) atšķirsies arī pieeja cenu veidošanai.
• Cenu veidošana pakļauta ārējo faktoru un iekšējo faktoru ietekmei.
• Ja ir elastīgs pieprasījums, cenas pazemināšana palielina ieņēmumus, neelastīgs pieprasījums - ieņēmumus samazina.
• Cenai jābūt ne zemākai par tādu līmeni, kāds dod iespēju segt izmaksas un ne augstākai par līmeni, virs kura vairs nav pieprasījuma pēc piedāvātās preces. Posmā starp abām galējībām var noteikt dažādas cenas - tas lielā mērā atkarīgs no izvēlētās metodes.
• Visas tirgus cenu veidošanas metodes var apvienot trīs grupās: orientējoties pēc izmaksām, pieprasījuma un konkurentiem.

Author's comment
Atlants