-
Uzņēmējdarbības ekonomiskās priekšrocības un trūkumi mazā uzņēmumā
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 4 | |
1. | ANALĪTISKĀ DAĻA | 5 |
1.1. | Mazie un vidējie uzņēmumi Eiropas Savienībā | 5 |
1.1.1. | Tiesiskais pamats un mērķi | 5 |
1.1.2. | Mazās uzņēmējdarbības akts | 5 |
1.1.3. | Atbalsta programmas ES | 6 |
1.2. | Ieskats Latvijas uzņēmējdarbībā | 7 |
1.2.1. | Mazo uzņēmumu definīcija Latvijā | 7 |
1.2.2. | Mazo uzņēmumu tautsaimnieciskā nozīme | 8 |
1.2.3. | Maza uzņēmuma priekšrocības | 9 |
1.2.4. | Mazo uzņēmumu trūkumi un attīstību kavējošie faktori | 11 |
1.2.5. | Nacionālās atbalsta programmas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem | 12 |
1.3. | Uzņēmuma raksturojums | 13 |
1.3.1. | Uzņēmuma finanšu rādītāji | 14 |
1.3.2. | Problēmas un iespējamie risinājumi | 15 |
2. | APRĒĶINU DAĻA | 16 |
2.1. | Reklāmas izvietošana plašsaziņas līdzekļos | 16 |
2.2. | Parādu piedzīšanas kompāniju piesaiste | 22 |
2.3. | Obligātā avansa maksājuma noteikšana | 24 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 25 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 26 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
• Mazajiem uzņēmumiem no Eiropas Savienības ir pieejami vairāki finansējuma veidi, kas iedalās vairākās kategorijās atbilstoši uzņēmuma darbības veidam un nozarei.
• Eiropas savienībā mazo uzņēmumu principus reglamentē mazās uzņēmējdarbības akts;
• Mazo uzņēmumu attīstība un darbība ir nozīmīga valstij, jo tie veido nozīmīgu tautsaimniecības daļu un ir nozīmīgi iekšējā kopprodukta veidošanā un iedzīvotāju nodarbinātībā;
• Mazajiem uzņēmumiem ir liela nozīme tautsaimniecībā , jo tie spēj ātri reaģēt uz tirgus izmaiņām, ražot masveida produkciju, spēj ātri pielāgoties jaunām tehnoloģijām.
• Kā mazo uzņēmumu priekšrocības var minēt kapitālieguldījumu ātru atmaksāšanos, ražotāju orientāciju uz vietējo tirgu, augstu darba ražīgumu un salīdzinoši nelielo kapitālietilpību kā arī spēju ātri reaģēt uz pieprasījuma izmaiņām tirgū.
• Kā mazo uzņēmumu kavējošos faktorus var minēt inflāciju, sarežģītu administratīvo vidi, neelastīgo nodokļu sistēmu, kvalificētu darbinieku trūkumu un sarežģīto piekļuvi finansējumam.
• Ekonomikas Ministrija koordinē desmit piejamās nacionālās mazo un vidējo uzņēmumu programmas.
• Salīdzinot 2011. un 2012. gada bilances kā nozīmīgākās uzņēmuma problēmas var minēt debitoru parādu pieaugumu,naudas līdzekļu samazinājumu, pieaugušos parādus piegādātājiem un darbuzņēmējiem kā arī kreditoru summas pieaugums un avansa maksājumu samazinājums.
• Kā iespējamie problēmu risinājumi tika piedāvāti parādu piedzīšanas kompāniju piesaiste, sadarbības partneriem , kuriem ir parādi ierobežot pasūtījumu lielumu, piesaistīt jaunus klientus ar mārketinga pasākumiem kā arī ieviešot obligāto avansa maksājumu.
• Kā viens no risinājumu variantiem tika apskatīta reklāmas izvietošana plašsaziņas līdzekļos, konkrētāk žurnālos un radio, pēc aprēķinu veikšanas reklāmas izmaksas žurnālos varētu sastādīt apmēram 3132.1 Ls, savukārt reklāma radio izmaksātu 11598.3 Ls/gadā.
• Reklāmas izvietošanas ieguvumi varētu būt lielāka atpazīstamība, tā sekmētu jaunu potenciālo klientu piesaisti, kas savukārt palielinātu darba apjomu uzņēmumā un rezultātā uzņēmums iegūtu lielākus naudas līdzekļus.
…
Studiju projekts „ Uzņēmējdarbības ekonomiskās priekšrocības un trūkumi mazā uzņēmuma” izstrādāts latviešu valodā priekšmetā „Uzņēmuma ekonomika un plānošana”. Studiju projekta apjoms ir 27 lpp., kurš tiek papildināts ar 4 attēliem,2 tabulām un 2 pielikumiem. Darbs sastāv no divām daļām: no analītiskās un aprēķinu daļas. Pirmajā daļā tiek apskatīti mazie uzņēmumi Eiropas Savienībā un Latvijā, nacionālie un Eiropas Savienības finansējumi mazo uzņēmumu attīstībai, mazo uzņēmumu loma tautsaimniecībā kā arī mazo uzņēmumu priekšrocības , trūkumi un attīstību kavējošie faktori. Otrajā studiju projekta daļā tiek apskatīti iespējamie problēmu risinājumi un izmaksas, kas var rasties pielietojot dažādus risinājumus.
Pielikuma nav. Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.