1. uzdevums. Kuras atbildes ir pareizas? (ir iespējami vairāki atbilžu varianti katram jautājumam)
1. Kurus no dotajiem jautājumiem pēta ražošanas teorija?
a) Kādas savstarpējās sakarības pastāv starp mājsaimniecības pieprasījumu un uzņēmuma piedāvājumu?
b) Kā pieprasījuma izmaiņas ietekmē uzņēmuma peļņu?
c) Kā ražošanas faktoru lietojums ietekmē produkta ražošanu?
d) Kādi ir ražošanas faktoru racionālās izvēles kritēriji?
e) Kā uzņēmumi nosaka savas preces cenu tirgū?
f) Kā notiek ražošanas procesi tehniskā, tiesiskā un organizatoriskā aspektā?
g) Kādas sakarības pastāv starp ražošanas faktoru izlietojumu un produkta kopējā apjoma ražošanu?
h) Kā kombinēt ražošanas faktorus, lai nodrošinātu minimālās ražošanas izmaksas?
2. Kuri no zemāk minētajiem apgalvojumiem ir pareizi?
a) Ražošanai īsā laikā raksturīgs tas, ka mainīgs ir tikai viens no ražošanas faktoriem, parasti darbaspēks.
b) Ražošanai ilgā laikā ir raksturīgs tas, ka ir iespējams mainīt visus ražošanas faktorus, izņemot ražošanas tehnoloģiju.
c) Ilgā laika periodā ir iespējams mainīt visus ražošanas faktorus.
…
Tirgus veids – pilnīgās konkurences tirgus Prece/pakalpojums - Vērtspapīru pārdošana biržās Galvenie dalībnieki - valsts, municipalitātes, lielākās nacionālās un starptautiskās kompānijas. Institucionālie investori, tas ir visdažādākie finanšu – kredītu iestādes, kas veic operācijas ar vērtspapīriem (komerciālas un investīciju bankas, apdrošināšanas sabiedrības, pensiju fondi un citi). Individuālie investori – dažādas privātpersonas. Visbeidzot, vērtspapīru tirgus profesionāļi – brokeri, dīleri un džobieri. Cena - Atsevišķa firma nevar ietekmēt produkta cenu, jo katra ražo tikai nelielu daļu no kopējā nozares ražošanas apjoma. Tas nozīmē, ka viena atsevišķa firma var tikai pielāgoties tirgus cenai. Pircējs ir informēts par preču cenām un veidiem, kvalitāti, tirgus dalībnieku skaitu. Pārdevēja rīcībā ir vispusīga informācija par pieprasīto preču cenām.