Author:
Evaluation:
Published: 04.06.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
  • Research Papers 'Semiotika', 1.
  • Research Papers 'Semiotika', 2.
  • Research Papers 'Semiotika', 3.
  • Research Papers 'Semiotika', 4.
  • Research Papers 'Semiotika', 5.
  • Research Papers 'Semiotika', 6.
  • Research Papers 'Semiotika', 7.
  • Research Papers 'Semiotika', 8.
  • Research Papers 'Semiotika', 9.
  • Research Papers 'Semiotika', 10.
Extract

Semiotikas skolas elementi tiek ietverti vairākās mediju studiju un mākslas kategorijās. Kā būtiskākie jēdzieni semiotikā tiek minēti – apzīmētājs, apzīmējamais, ikonas, indeksi, simboli, sintagmas un citi. Tomēr pamatā visam ir zīme. Apzīmētājs var būt krāsa, perspektīva vai līnija, savukārt apzīmējamais – kā šīs formas tiek izmantotas, lai veidotu nozīmi. Arī semiotika tiek uzskatīta kā zinātne par zīmēm. Tā ir svarīga, jo zīmes tiek izmantotas katrā ziņojumā (angl. message). Semiotikas akadēmiskajos pētījumos mēģina identificēt un izskaidrot zīmes, kas sabiedrībā tiek lietotas ikdienā. Mūsdienu semiotika radās pirms Pirmā pasaules kara, pateicoties diviem lingvistiem – šveicietim Ferdinandam Sosīram (1857. – 1913.) , kurš izveidoja vispārīgu teoriju par zīmēm, un amerikāņu filozofam Čārlzam Pīrsam (1839. – 1914.). , kas publicēja savas idejas par zīmju ietekmi uz sabiedrību.
F. Sosīram „semiotika” bija zinātne, kas māca par zīmēm cilvēku sociālajā dzīvē. Viņam bijusi arī visliekākā ietekme uz strukturālisma teorijām, kas stāsta par veidiem, kādos analizēt vizuālo kultūru. Valoda, balstoties uz F. Sosīru, ir kā šaha spēle. …

Author's comment
Atlants