Katra skolotāja pamatdokuments ir „Vispārizglītojošās skolas klases audzinātāja darba paraugnoteikumi”, kurā ir izklāstīti klases audzinātāja pienākumi, viens no tiem- organizēt sadarbību ar vecākiem.
Sadarbība ir kopīga saskaņota, savstarpēja darbība kopēju mērķu sasniegšanā. Sadarbības procesā attīstās un pilnveidojas bērns, notiek pieredzes apmaiņa, cilvēks realizē vajadzības, notiek apmaiņa ar darba prasmēm un garīgām vērtībām. [6.,93.] Tā nav iespējama tad, ja kāds no sadarbības partneriem deklarē savu pārākumu, ienesot šajā procesā antagonismu un uzspiežot pārējiem sadarbības subjektiem savas intereses.
Skolas un ģimenes veiksmīgas sadarbības viens no būtiskākajiem nosacījumiem ir motivācija. Šīs sadarbības motīvi varētu būt:
Vecāku vēlme izprast jauno un nezināmo
Vecāku tieksme pašrealizēties un pašaktualizēties..…