Author:
Evaluation:
Published: 10.09.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Ievads socioloģijā: indivīds un sabiedrība', 1.
  • Summaries, Notes 'Ievads socioloģijā: indivīds un sabiedrība', 2.
  • Summaries, Notes 'Ievads socioloģijā: indivīds un sabiedrība', 3.
  • Summaries, Notes 'Ievads socioloģijā: indivīds un sabiedrība', 4.
  • Summaries, Notes 'Ievads socioloģijā: indivīds un sabiedrība', 5.
Extract

Interakcionisma pieeja – indivīds ir spējīgs brīvi rīkoties, pats radīt un organizēt savu sociālo vidi. Indivīds iespaidojas no sabiedrības, lai radītu savu ‘es’.
Funkcionālisma jeb strukturālisma pieeja – indivīds ir atkarīgs no apkārtējās sabiedrības. Sabiedrība kontrolē un vada indivīdu ar sociālo spēku palīdzību. Indivīdam ir niecīgas vai pat nekādas iespējas mainīt vai noteikt savu sociālo vidi. Sabiedrība nosaka indivīda pozīciju tajā.

Analīžu makro-līmenis
Sociālo struktūru analīžu makro-līmenis fokusējas uz lielām organizācījām un to attiecībām ar savām institūcijām, kuras iemieso stabilu vērtību, normu, likumu un ekspektāciju kopumu un tie nosaka kā būtu jāuztver sabiedrības vajadzības. Ar socializēšanās struktūru, birokrātijas likumu un neformālu paradumu palīdzību institūcijas nodod savus kulturālos uzskatus, normas, vērtības un likumus jaunām paaudzēm. Institūcijas kaplo kā tilts starp to, kam cilvēki tic un, kā tie uzvedas. Institūcijas ir tās, kuras nosaka lomas, statusus un sociālās grupas.…

Author's comment
Atlants