Author:
Evaluation:
Published: 27.10.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Interpersonālās, grupu un masu komunikācijas īpatnības', 1.
  • Summaries, Notes 'Interpersonālās, grupu un masu komunikācijas īpatnības', 2.
  • Summaries, Notes 'Interpersonālās, grupu un masu komunikācijas īpatnības', 3.
  • Summaries, Notes 'Interpersonālās, grupu un masu komunikācijas īpatnības', 4.
  • Summaries, Notes 'Interpersonālās, grupu un masu komunikācijas īpatnības', 5.
Extract

Komunikācija ir zīmju veidošana un saņemšana, kurām klāt pievienota arī nozīme. Ar komunikācijām mēs veidojam sakarus, caur kuriem plūst uzskati, idejas, informācija u.tml. Visus komunikācijas veidos var uztvert caur piecām maņām, sevišķi caur dzirdi un redzi. Turklāt lielākā komunicēšanās daļa notiek apzināti, bet izveidot ziņojumu ir iespējams arī neapzināti. Tomēr šie ziņojumi gandrīz nekad nav neitrāli. Lielāko daļu mūsu komunicēšanas spēju ir iespējams iemācīt un uzlabot. Arī cilvēka kultūra, individualitāte ir nosakāmas caur to, kā viņš komunicē. Pastāv četri saziņas veidi:
1.intrapersonālā – pašam ar sevi, piemēram, rakstot dienasgrāmatu;
2.interpersonālā – starppersonu;
3.grupu;
4.masu jeb publiskā;

Interpersonālā komunikācija
Komunikācija ir mūsu vajadzību primārais apmierināšanas veids. Arī Maslova piramīdas visu vajadzību apmierināšanai lielākā vai mazākā mērā tiek izmantotas komunicēšanas spējas: mēs komunicējam , lai gūtu palīdzību, fiziskā veselība ir saistīta arī ar attiecībām ar citiem, saskarsme ar citiem liek mums justies piederīgiem, mūsu pašapziņa veidojas galvenokārt no tā, kā mūs uztver apkārtējie, citi cilvēki var mums pavērt jaunas iespējas.
Interpersonālā komunikācija parasti atklāj jaunas perspektīvas, kas paplašina mūsu redzesloku. Mēs meklējam savu izaugsmi, eksperimentējot ar mūsu dažādajiem tēliem.…

Author's comment
Atlants