• Problēmmācības kā patstāvīgas radošas darbības īstenošanas mehānisms

     

    Essays3 Pedagogy

Evaluation:
Published: 24.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
  • Essays 'Problēmmācības kā patstāvīgas radošas darbības īstenošanas mehānisms', 1.
  • Essays 'Problēmmācības kā patstāvīgas radošas darbības īstenošanas mehānisms', 2.
  • Essays 'Problēmmācības kā patstāvīgas radošas darbības īstenošanas mehānisms', 3.
  • Essays 'Problēmmācības kā patstāvīgas radošas darbības īstenošanas mehānisms', 4.
Extract

Pieredze
Manuprāt, ļoti labi problēmrisināšanā noder debates un diskusijas, jo diskusijā iesaistītas grupas sadarbojas, skaidrojot un diskutējot par nozīmīgām problēmām un meklē piemērotus risinājumus.
Diskusijas skolēniem ir iespēja attīstīt ideju formulēšanas un pasniegšanas prasmes, māku uzklausīt citus, saprast un pieņemt dažādus viedokļus. Diskusijās skolēni var pamanīt uzskatu daudzveidību, kā ari, diskutējot vai atbildot uz dažādiem jautājumiem, rast risinājumus problēmas būtībai.
Debatēs skolēni, koncentrējoties uz problēmu, prezentē divus atšķirīgus un pretējus uzskatus vai viedokļus un iesaistās diskusijas. Piemēram, tā varētu būt atomelektrostacijas celtniecība, lai atrisinātu enerģijas problēmas. Skolēni tiek sadalīti divās grupas – viena grupa ir par, savukārt otra ir pret ššo piedāvājumu. Katrai grupai sakumā tiek dota iespēja prezentēt un pamatot savu viedokli. Tad tiek izvirzīti un prezentēti pretējie argumenti, un debates turpinās līdz nozīmīgu secinājumu sasniegšanai vai līdz beidzas debatēm atvēlētais laiks.

Author's comment
Atlants