Evaluation:
Published: 15.02.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 1.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 2.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 3.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 4.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 5.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 6.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 7.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 8.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 9.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 10.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 11.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 12.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 13.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 14.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 15.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 16.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 17.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 18.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 19.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 20.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 21.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 22.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 23.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 24.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 25.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 26.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 27.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 28.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 29.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 30.
  • Research Papers 'Automobilis ar hidrodinamisko transmisiju. Audi S4 (B5)', 31.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Automobiļa pārvietošanai nepieciešamā enerģija un degvielas patēriņš    3
2.  Ārējās ātrums raksturlīknes    4
3.  Hidrotransformatora aprēķins    5
4.  Vilces bilance    7
5.  Jaudas bilance    10
6.  Potenciālo ātrumu raksturlīkne    12
7.  Automobiļa paātrinājumi uz horizontāla asfalta visos pārnesumos    13
8.  Automobiļa ieskriešanās ar maksimālu intensitāti uz asfalta    15
9.  Apstāšanās ceļa garums atkarībā no bremzēšanas sākuma ātruma    17
10.  Bremžu spēku optimālais sadalījums pa asīm    19
12.  Motora ārējā ātruma īpatnējā degvielas patēriņa un stundas degvielas patēriņa raksturlīknes    20
13.  Motora slodzes raksturlīknes    21
14.  Degvielas patēriņa karte    23
15.  Motora īpatnējais degvielas patēriņš atkarībā no kustības ātruma    24
16.  Degvielas patēriņš l/ 100 km    26
  Izmantotā literatūra    28
Extract

15.Motora īpatnējais degvielas patēriņš atkarībā no kustības ātruma.
Aprēķini tiek veikti no pretestības spēkiem. Aprēķinot transmisijas nepieciešamo jaudu un apgriezienu vērtības. Tiek pieņemts, ka hidrotransformators ir saslēdzies, kas atbilst tā sākotnēji izvirzītajai funkcijai – darboties kā klasiskajam sajūgam.
Atkarībā no transmisijai pievadītā griezes momenta nosaka noslodzi. Atbilstoši noslodzei atrod empīrisko koeficientu vērtības un aprēķina īpatnējo degvielas patēriņu.
prēķini tiek veikti diviem ceļa apstākļiem – sausam asfaltam un grunts segumam ar 20% kāpumu.

Secinājumi
Tā kā braucot pa sausu horizontālu asfaltu pie maziem kustības ātrumiem dzinējs tiek noslogot ļoti maz, tad īpatnējais degvielas patēriņš sasniedz lielas vērtības. Mazākas vērtības tiek iegūtas pie lieliem kustības ātrumiem un augtākiem pārnesumiem, kad dzinējs tiek noslogots aptuveni 80%.
Salīdzinot patēriņu pie 50km/h, redzams, ka braucot ar 5.pārnesumu ir iespējams panākt mazāku patēriņu nekā ar zemākiem pārnesumiem, jo dzinējs tiek vairāk slogots.
Ceļa režīmā ar lielu noslodzi redzams, ka ar 2.pārnesumu var iegūt mazāko patēriņu, jo dzinējs ir pietiekoši noslogots, bet ar 3.pārnesumu tas jau ir pārslogots un īpatnējais patēriņš atkal pieaug.

Author's comment
Atlants