-
Taras loma noliktavā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Tara, tās veidi | 4 |
2. | Taras loma un tās funkcijas | 5 |
3. | Paketēšana un tās nozīme | 9 |
4. | Iesaiņojuma loma, tā funkcijas | 10 |
Secinājumi | 13 | |
Literatūras un informācijas avoti | 14 |
Secinājumi
Tara jeb iepakojums ir produktiem pievienots izstrādājumu kopums, ko lieto, lai aizsargātu, saturētu, piegādātu, uzglabātu, ērti lietotu, realizētu un iepazīstinātu ar produktu – izejvielām, gatavām precēm visā to aprites ciklā no ražotāja līdz patērētājam. Taru iedala 3 veidos, pēc izturības, cietā, puscietā un mīkstā tara.
Tara ir dažāda veida iesaiņojumi, kas paredzēti produkcijas izvietošanai, veicot ar to dažādas loģistikas darbības (piemēram, fiziskā sadale), uzlabot preces glabāšanu un pārvietošanu noliktavā.
Ja Jūsu produkcija ir iepakota sīkās partijās, tas uzreiz palielina iekraušanas laiku, tāpēc ir lietderīgi padomāt ne tikai par paša produkta iepakojumu, bet arī par to kombinēšanu (savākšanu) lielākos apjomos.
No loģistikas viedokļa iesaiņojums (packaging) ir līdzekļu komplekss, kas nodrošina un aizsargā produkciju no bojājumiem un zudumiem loģistikas darbības (transportēšana, salikšana noliktavās, kravu apstrāde), kā arī apmierina pircēju prasības pēc informācijas un produkcijas kvalitātes.
Latvijas Iepakojuma asociācija ir biedrība, kurā apvienojušies Latvijas uzņēmēji – iepakojuma ražotāji, tirgotāji, lietotāji, eksperti – juridiskas un fiziskas personas.
…
Mūsdienās ekonomiskā dzīve pierāda, ka tarai jeb iesaiņojumam loma tirgū ir ļoti svarīga, kā patērētājiem, tā arī uzņēmumiem. Iesaiņojumam ir divas galvenās lomas: funkcionālā un mārketinga komunikācijas loma. Mūsdienu konkurences tirgū iesaiņojums izpilda ne tikai savas sākotnējās funkcijas, tādas kuras saglabā produkta kvalitāti un īpašības, bet vienlaikus atšķir produktu starp konkurentu precēm, reklamē produktu un uzņēmuma zīmolu, informē patērētājus par produkta sastāvdaļām, tara ir nepieciešama, lai uzglabātu un pārvadātu produktus un, lai tie nezaudētu savu formu un būtu kvalitatīvi. Uzņēmumiem jācenšas iesaiņot, izmantojot to gan komunikāciju stiprināšanai, gan arī produkta pozīcijas uzlabošanai. Galvenais uzņēmēja uzdevums, lai viņa konkrētais produkts tiktu pamanīts un nopirkts. Tiek uzskatīts, ka labs iesaiņojums ir kompleksa un dinamiska sistēma, kurā apvienoti dizaina, mārketinga, zinātnes un tehnoloģijas sasniegumi.
