Author:
Evaluation:
Published: 12.06.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Filosofijas interpretācija', 1.
  • Essays 'Filosofijas interpretācija', 2.
Extract

Jau kopš pasaules radīšanas un cilvēka, kā saprātīgas būtnes, rašanās laikiem, tas [ cilvēks ] ir meklējis saikni ar pasauli, to atrodot filosofijā. Filosofijas jēdziens dažādās terminu skaidrojošajās vārdnīcās ir definēts, kā mācība vai zinātne par esamības un izziņas principiem utt. Bet, manuprāt, pēc patiesās filosofijas būtības, tikai par zinātni vai mācību to nenosaukt, jo, piemēram, botānikai ar filosofiju nav daudz saistību. Jā, patiesi, filosofi ir rakstījuši daudz par dabu, tās norisēm, bet tas ir tikai tāpēc, ka filosofi nebija tikai filosofi; viņiem bija plaša profila zināšanas, piemēram, Leonardo da Vinči.
Izglītības sistēmas filosofijas mācības programma paredz, ka vidusskolas kursā ir jācaurskata filosofijas attīstība sākot ar senajiem grieķiem līdz beidzot ar Bergsona intuitīvismu, bet šāda mācību struktūra neatklāj filosofijas jēgu; tā tikai sagatavo virspusējas teorētiskas zināšanas par dažādu domātāju uzskatiem.…

Author's comment
Atlants