Author:
Evaluation:
Published: 19.01.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
  • Summaries, Notes 'Mācību plāna jēdziens un vēsturiskā izcelsme', 1.
  • Summaries, Notes 'Mācību plāna jēdziens un vēsturiskā izcelsme', 2.
  • Summaries, Notes 'Mācību plāna jēdziens un vēsturiskā izcelsme', 3.
  • Summaries, Notes 'Mācību plāna jēdziens un vēsturiskā izcelsme', 4.
  • Summaries, Notes 'Mācību plāna jēdziens un vēsturiskā izcelsme', 5.
Extract

Palīglīdzekļi. Norādīts, kam jāpievērš pastiprināta uzmanība, lai tiktu realizēti mērķi un uzlabojumi (Sorosa fonds- Latvija programma „Pārmaiņas izglītībā”, 1997)
Jāpievērš uzmanība, ka ir daudzas skolas, metodikas ir izveidojušās balstoties uz filozofiskām atziņām, piem.pirmā valdorfskola radās „Valdorf-Astoria” ( no šejienes – skolas un pedagoģijas nosaukums) pārvaldnieks Emīls Molts (1876 – 1936), iepazinies ar R.Šteinera vadītajām mācībām Dornahā, uzaicināja viņu nodibināt skolu rūpnīcas strādnieku bērniem skolu, kura balstītos uz jauno garazinātni – antropozofiju.Antropozofija ir reliģiskas filozofijas sistēma, kuras uzdevums ir dot cilvēkam iespēju attīstīties kā vienam veselumam, un tā uzsver, cik svarīgi ir atmodināt garīgo dzīvi, vingrinot prātu, pacelties pāri materiālajām lietām. Antropozofi uzskata, ka viena no garīgās attīstības atslēgām ir spēja uztvert mākslu un ka mūzikai un krasam piemīt ārstnieciskas īpašības. Drīz vien šāda tipa skolas parādījās arī citās Vācijas vietās. Šobrīd Vācijā ir ap 150 valdorfskolām, bet visā pasaulē – vairāk nekā 600. …

Author's comment
Atlants