Author:
Evaluation:
Published: 20.04.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Aristotelis "Nikomaha ētika". III grāmatas analīze un secinājumi', 1.
  • Summaries, Notes 'Aristotelis "Nikomaha ētika". III grāmatas analīze un secinājumi', 2.
  • Summaries, Notes 'Aristotelis "Nikomaha ētika". III grāmatas analīze un secinājumi', 3.
  • Summaries, Notes 'Aristotelis "Nikomaha ētika". III grāmatas analīze un secinājumi', 4.
  • Summaries, Notes 'Aristotelis "Nikomaha ētika". III grāmatas analīze un secinājumi', 5.
  • Summaries, Notes 'Aristotelis "Nikomaha ētika". III grāmatas analīze un secinājumi', 6.
  • Summaries, Notes 'Aristotelis "Nikomaha ētika". III grāmatas analīze un secinājumi', 7.
  • Summaries, Notes 'Aristotelis "Nikomaha ētika". III grāmatas analīze un secinājumi', 8.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Cilvēka tikumības mēri    5
1.nodaļa  Labprātīga un piespiedu rīcība    5
2.nodaļa  Nelabprātīga rīcība    5
3.nodaļa  Dusmas un iekāre    5
4.nodaļa  Izvēle un griba    5
5.nodaļa  „Apsvērt un lemt”    6
6.nodaļa  Griba    6
7.nodaļa  Griba- apzināti izvēlēta un labprātīga    6
8. nodaļa  Par tikumu    6
9. nodaļa  Drošsirdība    7
10.nodaļa  Bailes    7
11.nodaļa  Drošsirdība mums apkārt    8
12.nodaļa  Rīcības izvēle    8
13.nodaļa  Mērenība    8
14.nodaļa  Sajūtas pastāv    9
15.nodaļa  Īpašību izvēle    9
Extract

2.nodaļa Nelabprātīga rīcība

Jebkura nezināšanas dēļ veikta darbība ir jāuzskata par tādu, kas nav labprātīga, turpretim nelabprātīga darbība vienmēr sagādā ciešanas un darītājs to vēlāk nožēlo. „Nelabprātīga rīcība ir tāda, kurā darītājs nezin kādu atsevišķu faktu”. Tātad tāda rīcība, ko darītājs veic nezināšanas dēļ un vēlāk nožēlo, ir nelabprātīga, bet tāda, ko darītājs vēlāk nenožēlo, atšķirībā no iepriekšējās rīcības vienkārši nav labprātīga.

3.nodaļa Dusmas un iekāre

Nav īsti pareizi saukt par nelabprātīgu rīcību tādu, ko cilvēks veic vai nu dusmās vai iekārē, jo tādā gadījumā neviena dzīva būtne nerīkojas labprātīgi. Cilvēka dabai iracionāli afekti nav mazāk raksturīgi, un darbību izraisa arī dusmas un iekāre.

4.nodaļa Izvēle un griba

„Apzinātai izvēlei iekāre ir pretstats, iekārei iekāre-ne”. Izvēli nevar uzskatīt par jūtu efektu (tas, ko cilvēks dara jūtu uzplūdā, nemaz nav līdzīgs apzinātai izvēlētai rīcībai).
Griba ir ļoti tuvs jēdziens izvēlei, bet nav gluži tas pats. Griba ir vairāk vērsta uz mērķi, taču izvēle- uz mērķa sasniegšanas līdzekļiem.…

Author's comment
Atlants