Author:
Evaluation:
Published: 16.09.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Used
  • Essays 'Patērētāju sabiedrība Latvijā globālajā kontekstā', 1.
  • Essays 'Patērētāju sabiedrība Latvijā globālajā kontekstā', 2.
  • Essays 'Patērētāju sabiedrība Latvijā globālajā kontekstā', 3.
  • Essays 'Patērētāju sabiedrība Latvijā globālajā kontekstā', 4.
Extract

Mūsdienu straujajā un mainīgajā laikmetā, kurš attīstās ar vien ātrāk un neparedzamāk ir vērojams sabiedrības centiens pārraut nebeidzamo pirkt vai nepirkt apli, kurā ikviens no mums ir iesaistīts.
Vairs nav iespējams saskaitīt cik daudz dažādu kompāniju, akciju sabiedrību, uzņēmumu un individuālo komersantu ražo preces pārējās sabiedrības patērēšanai, jo galvenā motivācija ir peļņa. Ar vien vairāk cilvēku mēģina pretoties patērētāju sabiedrībai, izvairīties no pieejamajiem labumiem, taču tas prasa lielu gribasspēku, tādēļ vieglāk ir padoties un turpināt tērēt savu algu veikalos par precēm un pakalpojumiem. Vēlme iegādāties konkrētus produktus un pakalpojumus ir radusies jau 1950. gadā, kad sociālo stāvokli un prestižu noteica tas, kāds auto pieder un kādas tehnoloģijas tiek lietotas. Varētu sacīt, ka radās „perfektā ģimene”, kurā vīrs strādā no rīta līdz vēlam vakaram, lai varētu nopelnīto naudu izlietot par apģērbu, gadžetiem un sociālām izklaidēm, turpretī sieva ir tā, kas augām dienām savus jaunos guvumus izrāda kaimiņiem, tādējādi nodrošinot savu vietu sabiedrībā. Arī 21. gs. nekas nav mainījies, Latvijā cilvēki, kas strādā pilnu slodzi darba vietā pavada vidēji 43 stundas nedēļā 1, tikai lai mēneša beigās spētu samaksāt rēķinus, kredītus un atlicināt pietiekami daudz naudas pārējām nepieciešamībām.…

Atlants