Evaluation:
Published: 05.10.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Attīstības psiholoģijas teorijas', 1.
  • Research Papers 'Attīstības psiholoģijas teorijas', 2.
  • Research Papers 'Attīstības psiholoģijas teorijas', 3.
  • Research Papers 'Attīstības psiholoģijas teorijas', 4.
  • Research Papers 'Attīstības psiholoģijas teorijas', 5.
  • Research Papers 'Attīstības psiholoģijas teorijas', 6.
  • Research Papers 'Attīstības psiholoģijas teorijas', 7.
  • Research Papers 'Attīstības psiholoģijas teorijas', 8.
  • Research Papers 'Attīstības psiholoģijas teorijas', 9.
  • Research Papers 'Attīstības psiholoģijas teorijas', 10.
  • Research Papers 'Attīstības psiholoģijas teorijas', 11.
Extract

Raksturot bērna fizisko, kognitīvo un emocionālo attīstību vecumā no 1 līdz 3 gadiem.
12 mēnešos lielākā daļa bērnu sver trīs reizes vairāk kā piedzimstot un izaug līdz 23-25 cm. Pirmajā dzīves gadā meitenes sver nedaudz mazāk kā zēni. 12 mēnešos puse no bērniem spēj stāvēt bez turēšanas un mēģina staigāt. Vecums, kad bērni sāk brīvi staigāt, stipri atšķiras atkarībā no tā individuālās attīstības tempa. Gadu veci bērni ir spējīgi pārvietot dažādus priekšmetus. Viņu nesen attīstītā spēja ir ņemt rokas smalkus priekšmetus. Zīmīgi, ka ap 1 gadu vecumu bērni ļoti cenšās izdarīt pirmos soļus vai pateikt pirmos vārdus, bet reti to paveic vienlaicīgi. Līdz 1,5 gada vecumam bērns sver 10 -12 kg, ir 78 līdz 83 cm garumā. 18 mēnešos visi bērni jau ir spējīgi staigāt patstāvīgi. Staigāšanas laikā bērniem bieži vien patīk nest kaut ko rokās, kaut ko vilkt vai stumt. Šajā laikā bērni reti rāpo kaut arī staigāšana viņiem joprojām prasa laiku un lielu piepūli. 1,5 gada vecumā bērni ir spējīgi uzcelt torni no diviem līdz četriem klucīšiem un zīmēt ķeburus. Divu gadu vecumā bērni kļūst garāki par aptuveni 5cm un 900g. sāk pamazām palēlināties acīmredzamais augšanas temps. Šajā laikā bērns jau ir iemācījies ne tikai staigāt un skaidrīt, bet ir spējīgs palēkties ar abām kājām, kādu brīdi turēt līdzsvaru stāvot uz vienas kājas, spēj kāpt pa trepēm. Divus gadus vecs bērns ir spējīgs uzbūvēt 6-8 klucīšu torni. 12 mēnešu vecumā bērni sāk iedomāties priekšmetus, notikumus vai idejas ar paša veikto darbību palīdzību. Divu gadu vecumā bērns spēlējoties ar dažādiem priekšmetiem sāk pakāpeniski tos pielietot tā, kā tas ir paredzēts, piemēram, lelle vada mašīnu. 15 – 18 mēnešos bērns jau var spēlējoties barot lelles, māsas, brāļus ar rotaļlu galda piederumiem. Starp 12 – 26 mēnešiem bērns jau var sākt iedomāties, ka priekšmetiem var būt cita nozīme nekā tas ir patiesībā. Piemēram, slota var kļūt par zirgu utml. 12 mēnešos bērns spēj saprast dažus vārdus un spēj tos izrunāt. 18 mēnešos var izrunāt līdz pat 50 vārdiem. 30 mēnešos vārdu krājums jau ir dažu simtu apmērā, var veidot teikumus savienojot dažus vārdus. 36 mēnešu vecumā vārdu krājums sasniedz apmēram 1000 vārdus.

Author's comment
Atlants