Evaluation:
Published: 05.07.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 1.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 2.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 3.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 4.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 5.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 6.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 7.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 8.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 9.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 10.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 11.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 12.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 13.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 14.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 15.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 16.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 17.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 18.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 19.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 20.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 21.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 22.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 23.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 24.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 25.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 26.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 27.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 28.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 29.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 30.
  • Research Papers 'Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmā', 31.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
  TEORIJAS APSKATS UN ANALĪZE    3
1.  Reklāma    6
1.1.  Reklāmas koncepcija    6
1.2.  Reklāmas nozīme    6
1.3.  Reklāmas ietekme uz skatītājiem    7
2.  Bērni kā reklāmas tēli    9
2.1.  Bērna tematizējums    9
2.2.  Bērna attīstības psiholoģija    10
3.  Ētika reklāmā    11
3.1.  Koncepcija un nozīme    11
3.2.  Ētikas normas reklāmās, to ievērošana    12
3.3.  Ētikas normu pārkāpšanas sekas    13
  PĒTĪJUMA METODES UN IZLASES APRAKSTS UN PAMATOJUMS    15
1.  Reklāmas avotu – televīzijas kanālu izvēles pamatojums    15
2.  Kontentanalīzes jeb satura analīzes un kvantitatīvā novērojuma raksturojums    15
  PĒTĪJUMA REZULTĀTU APKPOJUMS UN REZULTĀTU ANALĪZE    18
1.  Bērna tēla izmantojums televīzijas reklāmās    18
2.  Reklāmu ar bērniem translāciju apskats    19
3.  Kvantitatīvie rādītāji    20
4.  Reklāmas tēlu un elementu savstarpējā mijiedarbība    22
5.  Ētikas normu pārkāpumi Latvijas televīzijas reklāmās    23
  NOBEIGUMS    25
  IZMANTOTO INFORMATĪVO AVOTU SARAKSTS    25
Extract

NOBEIGUMS
Kursa darba mērķis bija noskaidrot Latvijas televīzijas reklāmās, kur bērni tiek izmantoti kā reklāmas tēli tiek pārkāptas vispārpieņemtās ētikas normas. Lai izvirzītais mērķis tiktu sasniegts tikta veikta reklāmu uzskaitīšana un analizēšana. Darba autore uzskata, ka izvirzītais mērķis ir sasniegts jo apkopojot iegūtos rezultātus secināja, ka Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmās, kurās piedalās bērni, viss atbilst ētikas normām un iespējami pārkāpumi netika konstatēti.
Turpmāk veicot tamlīdzīgus pētījumus ir jārēķinās, ka iegūtos datus savstarpēji būs grūti salīdzināt, jo kontentanalīze jeb satura analīze kā pētniecības metode, lai arī sniedz iespēju pilnvērtīgi izprast reklāmas saturu un to vēstījumu, ir diez gan problemātiska, jo ir grūti noteikt vispārpieņemto ētikas normu pārkāpumus balstoties vienīgi uz teoriju. Turpmāk izstrādājot šādus pētījumus būtu nepieciešams veikt dziļās intervijas ar ekspertiem kā arī veidot fokusa grupu intervijas.
Kursa darba galvenie secinājumi ir sekojoši:
• Latvijas reklāmas televīzijā translētajās reklāmās, kurās bērni tiek izmantoti kā reklāmas tēli, netika konstatēti iespējami ētiskie pārkāpumi
• Kopumā tika apskatītas 5064 reklāmas, kuras 870 (16%) bija reklāmas, kur tiek izmantots bērna tēls, kas ir salīdzinoši liels rādītājs, lai varētu analizēt iespējamos ētikas pārkāpumus.
• Lai arī ētiskie pārkāpumi reklāmās ar bērniem netika konstatēti, niecīga daļa, proti, 2-3 reklāmas balansēja uz ētikas normas robežas.
• Brīvdienās reklāmu skaits palielinājās par 27%, līdz ar to bērnu izmantojums reklāmās arī attiecīgi palielinājās, tādējādi palielinot iespējamo ētisko normu pārkāpuma risku.
• Ne tikai bērna tēls, bet arī ar to saistītie elementi (objekti, tehniskie elementi un attēlojums, padara reklāmu efektīgāku.
• Reklāmas, kurās bērni tiek izmantoti kā tēli, kanālos TV3, LTV1, PBK UN LNT tiek translētas līdzīgā daudzumā (manāma vien 5% atšķirība)
• Reklāmu saturs iepriekš uzskaitījos kanālos, kur bērni tiek izmantoti kā reklāmas tēli atšķiras vien par 2%. …

Author's comment
Atlants