Evaluation:
Published: 30.10.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
  • Research Papers 'Vērtēšanas psiholoģiskie aspekti', 1.
  • Research Papers 'Vērtēšanas psiholoģiskie aspekti', 2.
  • Research Papers 'Vērtēšanas psiholoģiskie aspekti', 3.
  • Research Papers 'Vērtēšanas psiholoģiskie aspekti', 4.
  • Research Papers 'Vērtēšanas psiholoģiskie aspekti', 5.
  • Research Papers 'Vērtēšanas psiholoģiskie aspekti', 6.
  • Research Papers 'Vērtēšanas psiholoģiskie aspekti', 7.
  • Research Papers 'Vērtēšanas psiholoģiskie aspekti', 8.
  • Research Papers 'Vērtēšanas psiholoģiskie aspekti', 9.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Vērtēšanas psiholoģiskie aspekti    4
  Interaktīvās mācīšanas metodes    6
  Neformālā vērtēšana    6
  Autentiskā vērtēšana    6
  Normatīvā vērtēšana    7
  Kriteriālā vērtēšana    7
  Secinājumi    8
  Izmantotais literatūras saraksts    9
Extract

Kriteriālie mērījumi tiek izmantoti, kad vēlamies noskaidrot, ko skolēni zina vai prot, nevis viņu stāvokli salīdzinājumā ar tuvu vai tālu vienaudžu grupām. Kriteriālie pārbaudes darbi apzināti veidoti tā, lai dotu informāciju, kura ir tieši interpretējama no absolūtā izpildījuma kritērija viedokļa.[508;2].
Skolēnu sasniegumus iespējams labāk novērtēt ar kriteriālo, nevis normatīvo pieeju, izņemot vienīgi gadījumus, kad pārbaudes mērķis ir izvēlēties nelielu daļu audzēkņu kādam ierobežotam stāvoklim vai iespējai. Skolas apstākļos kriteriālie pārbaudes darbi mēdz ievērojami uzlabot vērtēšanu un novērtējumu, kaut gan tie netiek izmantoti tik bieži, cik būtu ieteicams.

SECINĀJUMI
Rakstot šo referātu nonācu pie šādiem secinājumiem – vērtēšana jāveic sistemātiski, lai pedagoģiskā procesa dalībnieki vienmēr būtu informēti par saviem panākumiem; tā jāveic orientējoties uz skolēna personīgajiem sasniegumiem. Skolotājam jācenšas saskatīt un jāatbalsta pozitīvās izmaiņas skolēnu uzvedībā. Tāpat skolotājam ir jāveic skolēnu pašvērtējuma uzskaite, jārāda skolēniem panākuma situācija katrā nodarbībā, panākuma izjūtai ir pozitīva nozīme pašapziņas un labas uzvedības veicināšanā un jāpalīdz skolēnam saskatīt savas personības vērtību.

Author's comment
Atlants