Author:
Evaluation:
Published: 12.06.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 1.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 2.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 3.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 4.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 5.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 6.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 7.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 8.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 9.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 10.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 11.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 12.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 13.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 14.
  • Research Papers 'Latvijas politisko partiju ziedojumi', 15.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Partiju finanses    4
  Partiju administratīvie pārkāpumi    8
  Politisko partiju priekšvēlēšanas kontrolēšanas stūrakmeņi    11
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra    14
Extract

Secinājumi
Politiskās partijas nevar bez ziedojumiem iztikt, jo tādējādi tās nevar piedalīties ‘’cīņā’’ par varu.
Tomēr ir problēma, ka lielus ziedojumus pārsvarā ziedo uzņēmēji, tādējādi cenšoties iegūt kaut ko savam labumam, kas var arī nesakrist ar sabiedrības interesēm. Politiskās partijas ir atkarīgas no šiem ziedojumiem un viņām var nākties vadīties pēc kāda cita noteikumiem. Tomēr ārvalstu prakse rāda labu piemēru, kā cīnītes ar šo problēmu. Priekšvēlēšanu laikā nav atļautas politiksās reklāmas kampaņas, kuras izmaksā lielas naudas summas. Ārvalstīs vēlēšanu kandidāti dodas pie vēlētājiem un tos izglīto par savas politiskās partijas nostāju, jeb ideoloģiju. Savukārt salīdzinot ar Latvijas pieredzi, Latvijā priekšvēlēšanu kampaņu reklāmas ir bieži emocionāli veidotas, kur vēlētājiem tiek skaidri izklāstīti politiskās partijas mērķi. Ārvalstīs arī šīs priekšvēlēšanu kampaņas tiek finansētas no valsts budžeta, kas nozīmē, ka partijas ir neatkarīgas, līdz ar to tām nav vajadzīgi ziedojumi no kāda cita, kā arī jāpieņem kāds svarīgs lēmums, partijas izvēli nevar ietekmēt neviens cits. Darba autorei šī ārvalstu pieredze liekas daudz pievilcīgāka, salīdzinot ar to, kāda tā ir Latvijā. Vēl kāds faktors, kas autorei ļoti patīk – ja tiktu aizliegtas priekšvēlēšanu reklāmas medijos u.c, kandidātiem nāktos iet pie vēlētājiem, kas būtu interesanti. Lūk tā būtu īsta priekšvēlēšanu cīņa.

Author's comment
Atlants