Author:
Evaluation:
Published: 05.09.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Vadīšanas teorija', 1.
Extract

Vadīšanas teor.-ir teorētisku principu un nostādņu komplekss tādā abstrakcijas līmenī, kas dod iespēju aprakstīt, izskaidrot un paredzēt vadīšanas objektīvās parādības.
Kādos apst-os rodas vajadzība pēc vadīšanas? – tur kur 2 un vairak cilvēkiem ir kopīgs mērkis un vēlēšanās to sasniegt.
Vad.teor.pētīšanas objekts – ir sociāli ekonomiskas sistēmas jeb cilvēku veidotas organizācijas.
V.t. pēt.priekšmets-ir attiecības starp cilvēkiem to mērķtiecīgajā kopdarbībā: ražošanā, politikā, atpūtā utt.
C-C – attiecības pretstatā
C-M – attiecībām, ko petī zinātnes par darba vietu organizāciju, ergonomika u.c.(vadīšana nenotiek!)
Kāpēc veido sistēmas?- Lai realizētu savas vajadzības. Sis-ma sastāv no elementiem, kopumā tie producē labumu.
Sis-ma nerada jaunu substanci, tā pārveido tikai substances formu.
Ko sis-ma dara ar tās ieejas elementiem? – ta tos pārstrādā izejas elementos.
Modelēšana – tā ir cilvēka īpašība, kad vinš grib paredzēt kādu notikumu uz priekšu.
MODELI:
Abstraktie-matem., demogr-ie(modeļi ar kuru it ka spēlējam); diskriptīvie-aprakstošie, apraksta reālu objektu; preskriptīvie-priekšrastos, apraksta tos, kas vēl būs radīti; homomorfie-attēlo līdzībās bieži vien ar simbolu palīdzību(globus); izomorfie-attēlo reālo objektu 1:1 mūs interesējošās īpašības.…

Author's comment
Atlants