-
Nedēļas adaptācijas plāns sagatavošanas grupas bērniem
Paredzētās aktivitātes rīta cēlienam:
Grupas telpā:
• Pēc rīta apļa, sasveicināšanās kopīgi tiek veidoti cepumiņi, pīrādziņi, kamēr tie cepās, sakārto galdus, notīra visu, lai var gatavot augļu salātus. Kad viss gatavs, gardumi tiek salikti groziņos, traukos, sagatavots līdzņemšanai ārā.
Laika kavēšanai, kamēr cepas pīrāgi un cepumi „Iepazīšanās spēle” - katram bērnam piesprauž zīmīti pie krūtīm, rokā zīmulis. Visi brīvi pārvietojas telpā. Kad mūzika apklust, tuvumā stāvošie bērni sasveicinās un pasaka savu vārdu. Uz zīmītes raksta bērna vārda pirmo burtu. Atskan mūzika, spēle turpinās, ja vārds ir īss, tad zīmē dažādus priekšmetus (puķe, ābols, bumba utt.).
Grupas laukumā:
• Tiek saklāts galds, salikti gardumi, bērni izkārto, saliek visu uz galdiem, pieaugušie (pedagogi un „auklīte”) palīdz, ja nepieciešams. Nepiespiestā gaisotnē sarunas par to, kas bērniem patīk bērnu dārzā, viņu iespaidi. Bērni stāsta, ko vēlas, par to kā pagājusi vasara, jaunie grupas bērni dalās iespaidos par to, kur iepriekš dzīvoja, par draugiem u.c. lietām.
• Rotaļa „Atrodi sev pāri”
Katrs bērns saņem karodziņu. Pēc signāla skriešus (sīksolī) izklīst. Pēc signāla jāatrod sev pāris- vienādas krāsas karodziņš. Pāris sadodas rokās un nostājas.
• Bērni dodas uz smilšukasti rotaļāties, uz metāla konstrukcijām - pēc paša vēlmes.
• Rotaļa „Luksofors”
Skolotāja nostājas gabaliņu no pārējiem uz b/d durvju pusi, paskaidro spēles noteikumus – kad skolotāja nosauks krāsu, tad doties uz priekšu var tie, kam ir šī krāsa apģērbā. Kam nav, jāgaida, kad būs nosaukta tāda krāsa, kas ir. Tas, kurš tiek skolotājai garām pirmais, tas kļūst par spēles vadītāju, un tā, kamēr nokļūst līdz b/d durvīm. Visi dodas iekšā.
Uz priekšu var spert lielu soli, lēkt u.c. veidos, lai būtu interesanti, to nosaka spēles vadītājs.
…
Adaptācijas plāns veidots, pieņemot, ka 1.septembrī savas pirmsskolas gaitas sagatavošanas grupā uzsāk gan jauni bērni, gan vecie bērni atgriežas no vasaras brīvlaika. Plāns sastāv no uzdevumiem un paredzētām aktivitātēm katrai dienai (sniegti arī aktivitāšu un rotaļu skaidrojumi). OTRDIENA „Ģimenes diena” Dienas krāsa: dzeltenie un oranžie toņi Dzeltens un oranžs - siltas, saulainas, dzīvespriecīgas krāsas. Tās uzlabo garastāvokli un piešķir možumu. Šīs krāsas var simbolizēt bezbēdību, optimismu un tieksmi uz daiļradi – ne velti oranžā un dzeltenā krāsas tik ļoti patīk bērniem. Tās arī palīdzēt radīt siltas savstarpējās saprašanās. Dienas uzdevumi: • Rosināt pastāstīt par savu ģimeni. • Rosināt iejusties konkrētā lomā, tēlā, attēlojot sadzīves ainas. Paredzētās aktivitātes rīta cēlienam: • „Mana ģimene” Bērni kopīgi ar vecākiem ir sagatavojuši „prezentāciju” par savu ģimeni - pastāsta par ģimenes locekļiem, parāda ģimenes fotogrāfijas. Bērni pastāsta (iespējamie jautājumi): Aktivitātes pēcpusdienas cēlienam:
