Evaluation:
Published: 24.02.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Sociālā antropoloģe Margareta Mīda', 1.
  • Summaries, Notes 'Sociālā antropoloģe Margareta Mīda', 2.
Extract

M. Mīdu interesēja, kā cilvēks kļūst kulturāls, kā viņš apgūst kultūru. Enculturation - ar šo jēdzienu M. R. Herskovits iepazīstināja sabiedrību 1948. gadā.
Tie ir mācīšanās pieredzes aspekti, kas atšķir cilvēku no necilvēka (briesmoņa), un ar kuriem viņš tālākā dzīvē sasniegs kompetenci un piekrišanu, atzīšanu savā kultūrā. Apzināta vai neapzināta stāvokļa process, kuru izpausme ir doto paražu robežās. Kā tas tiek apzināti vai arī neapzināti kultivēts. Neskatoties uz uzsvaru uz bērniem, M. Mīda nekad neierobežojās tikai uz bērnu audzināšanas praksi, bet uzsvēra arī plašāku kultūras kontekstu un brāļu/māsu, vecāku, vecvecāku lomu enkulturācijas procesā. Enkulturācijas process ir kultūras mācīšanās process visās tās unikalitātēs un īpatnībās. Šajā procesā katrs cilvēkbērns tiek pārvērsts par pabeigtu pieaugušo, par savas pilsētas un sava laika visai sarežģītu individuālu versiju. …

Author's comment
Atlants