Author:
Evaluation:
Published: 02.02.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Opārts', 1.
  • Summaries, Notes 'Opārts', 2.
  • Summaries, Notes 'Opārts', 3.
  • Summaries, Notes 'Opārts', 4.
  • Summaries, Notes 'Opārts', 5.
  • Summaries, Notes 'Opārts', 6.
  • Summaries, Notes 'Opārts', 7.
  • Summaries, Notes 'Opārts', 8.
Extract

Opartā atšķirībā no citiem mākslas veidiem specifiski tiek izmantots optiskais fenomens, lai samulsinātu un sajauktu ierasto izpratni par mākslu. Radīts izmantojot precīzas ģeometriskas formas baltā un melnā krāsā, vai arī pretnostatot košas nervozas krāsas, Oparta gleznojumi vibrē, apžilbina un ņirb, radot muarē efektu, kustības ilūziju !!!!
Sešdesmito gadu vidū modes noteicēji mākslas pasaulē Ņujorkā jau bija paziņojuši par Poparta norietu un tika meklēts aizvietotājs. 1965. gadā izstādē ar nosaukumu „The Responsible Eye” modernās mākslas muzejā Ņujorkā sniedza šo atbildi. Amerikānim Ričardam Anuskvicam (Richard Anuszkwiecz) (dzimis 1930) un Lerijam Pūnam (Larry Poons) (dzimis 1937), anglim Maiklam Kidneram (Michael Kidner) (dzimis 1917) un Bridžitai Rilejai (Bridget Riley) (dzimusi 1931), un ungāru-franču māksliniekam Viktoram Vasareli (Victor Vasarely) (1908 – 1997), tas bija sākums pastiprinātās mēdiju intereses periodam.…

Author's comment
Atlants