Author:
Evaluation:
Published: 25.05.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Pircējs ir tirgus', 1.
  • Essays 'Pircējs ir tirgus', 2.
  • Essays 'Pircējs ir tirgus', 3.
Extract

Viena cilvēka utopiska ideja bieži vien ir kāda cita cilvēka sliktākais murgs. Atliek iedomāties, ka kādu dienu mēs pamostamies un atklājam, ka katrs mūsu eksistences aspekts ir tirdzniecisks darījums un mūsu dzīve ir kļuvusi par nebeidzamu ceļojumu veikalu pasaulē. Tādēļ ir nepieciešams izvirzīt galvenos jautājumus: Vai cilvēks, pašam nezinot, kļūst par preci? Vai cilvēks visu dzīvi ir piesaistīts vienai kompānijai? Vai cilvēka darbības tiek patstāvīgi kontrolētas?
Industriālajā ekonomikā, kurā uzsvars tika likts uz masveida ražošanu un preču tirdzniecību, katra uzņēmēja prāts galvenokārt bija nodarbināts ar to, kā iegūt daļu tirgus.Vims Roilends no firmas HP apgalvo, ka uzsvars jāliek uz profesionālu pakalpojumu sniegšanu un piekļuves nodrošināšanu visa veida zināšanām.
Mūsdienās mārketinga idejas koncentrējas nevis uz to, lai iegūtu daļu tirgus, bet gan uz to, lai iegūtu daļu klientu. Uzņēmumi vairs necenšas pārdot vienu preci pēc iespējas lielākam klientu skaitam, tai vietā vienam klientam ilgākā laika periodā pārdot pēc iespējas vairāk dažādu preču. Tā kā uzņēmumi koncentrējas uz ilgstošu attiecību veidošanu ar katru klientu atsevišķi, tad lielākoties uzmanība tiek veltīta iespējai pārvērst visu cilvēka dzīves laikā gūto pieredzi par preci, izveidojot vidi, kurā ir iespēja izveidot un uzturēt ar klientu komerciālas attiecības visa viņa dzīves garumā. …

Author's comment
Atlants