Evaluation:
Published: 18.10.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
  • Research Papers 'Agrie jaunības gadi', 1.
  • Research Papers 'Agrie jaunības gadi', 2.
  • Research Papers 'Agrie jaunības gadi', 3.
  • Research Papers 'Agrie jaunības gadi', 4.
  • Research Papers 'Agrie jaunības gadi', 5.
  • Research Papers 'Agrie jaunības gadi', 6.
  • Research Papers 'Agrie jaunības gadi', 7.
  • Research Papers 'Agrie jaunības gadi', 8.
  • Research Papers 'Agrie jaunības gadi', 9.
Extract

Psihiskās attīstības faktoru pētīšanas problēmai ir sena vēsture. Nosacīti šīs problēmas risināšanai var izdalīt trīs pieejas. Pirmajā no tām tiek pieņemts, ka pamat faktors, kas ietekmē cilvēka psihisko attīstību, ir vide, kurā viņš dzīvo. Otrā pieeja prioritāti dod cilvēka pēctecībai, bet trešajā ir mēģināts savienot vienā veselā pēctecības un vides faktorus.
Kaut gan vienota uzskata par psihiskās attīstības pagaidām zinātnē nav, kopumā dominē trešās pieejas tendence cilvēka psihes attīstības izpratnē, kas atzīst bioloģiskā un sociālā faktora dialektisko vienību šajā procesā.
Jebkura attīstības procesa virzītājspēku kodols ir pretstatu cīņa – cīņa starp veco un jauno, kā rezultātā tiek iznīcināts vecais un rodas jauna kvalitāte. Pretruna, kas virza cilvēka psihes attīstību, arī ir pretruna starp jauno un veco kvalitāti viņa psihē.
Psihologi izdala divus cilvēka vecuma veidus: fizisko (vai pases) un psihisko ( ko nosaka psihiskās attīstības līmenis). Ļoti bieži šie vecumi nesakrīt.…

Atlants