Author:
Evaluation:
Published: 08.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Humanitārās izglītības priekšrocības', 1.
  • Research Papers 'Humanitārās izglītības priekšrocības', 2.
  • Research Papers 'Humanitārās izglītības priekšrocības', 3.
  • Research Papers 'Humanitārās izglītības priekšrocības', 4.
  • Research Papers 'Humanitārās izglītības priekšrocības', 5.
Extract

Humanitārā izglītība – Vai mēs vispār tā īsti zinām, kas tā ir? Ko šī humanitārā izglītība sevī ietver un ko tā mums spēj dot? Šie ir jautājumi, uz kuriem ne katrs no mums spēj atbildēt. Jāsāk laikam ar paskaidrojumu, kas ir humanitārās izglītības mācību priekšmeti, kurus šīs programmas ietvarā vairums no mums apgūst. Humanitārās izglītības mācību priekšmeti ir visi mācību priekšmeti izņemot eksaktos mācību priekšmetus (ķīmija, bioloģija, fizika un matemātika), pārējie ir humanitārie priekšmeti, piemēram, svešvalodas, filozofija, psiholoģija, ētika, vēsture, mūzika, vizuālā māksla un vēl daudzi citi priekšmeti. Protams, viens cilvēks nevar apgūt visus šos mācību priekšmetus, taču daļu no tiem gan var, un mācīties humanitārās zinības cilvēkam ir ļoti būtiski un arī nepieciešami, jo no humanitārajām zinībām sastāv lielākā daļa cilvēka dzīves. Iespējams, mēs paši to neapzināmies, taču liela daļa humanitāro zinību ietilpst mūsu ikdienas gaitās.
Viena no humanitārās izglītības priekšrocībām ir tā, ka tajā ir iekļauta svešvalodu apguve, kas gan senāk, gan arī mūsdienās ir ļoti būtiska. It īpaši arī tagad, kad Latvija ir iestājusies Eiropas Savienībā, jo nu arī katram latvietim ir iespēja doties ārpus Latvijas daudz brīvāk, ar mazāku formalitāšu kārtošanu, nekā līdz šim, gan, lai varētu atrast Eiropas Savienībā labāku darbu, gan arī tāpēc, lai ceļotu.

Author's comment
Atlants