-
Problēmas analīze un darba uzdevuma definēšana tirgus pētījumā
Cieša sadarbība starp mārketinga menedžeru un pētnieku ir vajadzīga, lai pārveidot lēmuma problēmu pētījuma problēmā. Piemēram, jaunais produkts ir izlaists tirgū, bet pārdošanas rezultāti ir zem ieplānotiem. Vai vajag mainīt plānu? Vai plāns bija pārāk optimistisks? Vai produktu vajag izņemt no pārdošanas? Vai vajag mainīt kādu no mārketinga mix elementiem? Piemēram, pēc menedžeru domām, jaunā produkta reklāmas kampaņa nebija efektīva. Menedžerim vajag saņemt faktus, kuras apstiprinātu vai noliegtu viņa domas. Tad mārketinga pētījumu problēma būs jaunā produkta apzināšana starp patērētājiem.
Lēmumu problēma ietver to, kas ir jādara. Mārketinga pētījumi var nodrošināt nepieciešamu informāciju lēmumu pieņemšanai, un pētījumu problēma ir noteikt kādu informāciju piegādāt un kā to labāk pasargāt. Tādā noteikšanas procesā pētniekam jābūt pilnīgi skaidrs, kāda ir lēmumu problēma. Nepareiza lēmumu problēmas definēšana ved pie nepareizas pētījumu problēmas definēšanas.
Pastāv dažādas iespējas, kā pārliecināties, ka pētnieks saņēma pareizu lēmumu problēmu. Viena no iespējam ir pētnieka un lēmuma pieņēmēja tikšanās, kur lēmuma pieņēmējs sīki aprakstīs problēmu un informāciju, kura ir nepieciešama. Tad, pētniekam vajag uzrakstīt formulējumu, kā viņš saprot šo problēmu.…
Menedžeri izmanto mārketinga pētījumus vairāku problēmu risināšanai. Mārketinga pētījumi nodrošina uzņēmuma komunikāciju ar patērētājiem un ārējo vidi. Tas būtiski palīdz mārketinga menedžeriem plānot, risināt problēmas un veikt kontroli. Katrs uzņēmums izmanto mārketinga pētījumus dažādi, taču pastāv mārketinga pētījumu process, kuru ļoti svarīgi veikt noteiktā secībā. Mārketinga pētījumu procesa posmi ir šādi: problēmas formulēšana; pētījumu struktūras noteikšana; datu vākšanas metodes un formas izvēle; struktūras parauga veidošana un datu vākšana; datu analīze un interpretācija; rezultātu pārskata sagatavošana.