Retorika ir senākā un vienlaikus vienlaikus aktuālā komunikācijas māksla, kas pēta, kā efektīvi nodot idejas, pārliecināt auditoriju un ietekmēt sabiedrības uzskatus. Tā ietver gan valodas, struktūras, stila un argumentācijas principus, gan psiholoģiskos aspektus, kas nosaka, kā cilvēki uztver un interpretē runas saturu. Retorikas vēsture sniedzas līdz senajai Grieķijai un Romai, kur tā kalpoja ne tikai kā politisko un juridisko runu instruments, bet arī kā filozofijas un sabiedrības audzināšanas līdzeklis.
Darba mērķis ir analizēt retorikas nozīmi mūsdienu sabiedrībā, aplūkojot tās teorētiskos pamatus, vēsturisko attīstību un praktisko pielietojumu. Ievads sniedz pamatu turpmākajām nodaļām, kurās tiks pētīti galvenie retorikas elementi, argumentācijas metodes, pārliecinošas runas struktūra un publikas psiholoģiskās ietekmes aspekti. Tāpat tiks aplūkota retorikas loma politikā, mārketingā, uzņēmējdarbībā un publiskajā komunikācijā.
…