Author:
Evaluation:
Published: 04.04.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Imanta Ziedoņa mākslinieciskais apraksts "Kurzemīte"', 1.
  • Summaries, Notes 'Imanta Ziedoņa mākslinieciskais apraksts "Kurzemīte"', 2.
  • Summaries, Notes 'Imanta Ziedoņa mākslinieciskais apraksts "Kurzemīte"', 3.
  • Summaries, Notes 'Imanta Ziedoņa mākslinieciskais apraksts "Kurzemīte"', 4.
  • Summaries, Notes 'Imanta Ziedoņa mākslinieciskais apraksts "Kurzemīte"', 5.
  • Summaries, Notes 'Imanta Ziedoņa mākslinieciskais apraksts "Kurzemīte"', 6.
  • Summaries, Notes 'Imanta Ziedoņa mākslinieciskais apraksts "Kurzemīte"', 7.
  • Summaries, Notes 'Imanta Ziedoņa mākslinieciskais apraksts "Kurzemīte"', 8.
  • Summaries, Notes 'Imanta Ziedoņa mākslinieciskais apraksts "Kurzemīte"', 9.
  • Summaries, Notes 'Imanta Ziedoņa mākslinieciskais apraksts "Kurzemīte"', 10.
  • Summaries, Notes 'Imanta Ziedoņa mākslinieciskais apraksts "Kurzemīte"', 11.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Autora personības un daiļrades īss raksturojums    4
2.  Attiecīgā daiļdarba žanrs un nozīmīgums autora literārajā mantojumā    5
2.1.  Mākslinieciskais apraksts    5
2.1.  Kāds ir nozīmīgums?    5
3.  Īss sižets, vērtīgas atziņas, problēmas, aktualitāte mūsdienās    6
  Secinājumi    7
  Avoti un izmantotā literatūra    8
Extract

Attiecīgā daiļdarba žanrs un nozīmīgums autora literārajā mantojumā
Mākslinieciskais apraksts: prozas paveids, kam pamatā ir dokumentalitāte. Aprakstam ir gan parastā stāstījuma, gan vēstules, dienasgrāmatas, gan cita forma. Aprakstam var būt gan daiļliteratūras, gan arī publicistikas iezīmes.
Kāds ir nozīmīgums? Ar „Kurzemīti” autors turpina Savu liriskā novērotāja prozas sēriju, kas sākusies ar „Dzejnieka dienasgrāmatu” (1965.g.) un turpinājusies ar Karēlijas stāstu „Pa putu ceļu” (1967.g,). Tā ir vajadzīga literatūra, kas tapusi, ar jūtīgām maņām piefiksējot novērotās apkārtnes:„Kurzemes skaistākā pilsētiņa laikam ir Talsi.” [1;74] vai „Maziņš, sirdsveidīgs ir Talsu Sirds ezers.” [1;77].
Darba autorei patika frāze:„Pienāca dzeltena govs, domāja, ka es esmu dzeltenā cūkpiene, un mani apēda. Tālāk nu es vairs nevaru uzrakstīt.” [1;78]. Tas liekas nedaudz uzjautrinoši un liek pasmaidīt, pajautājot sev – kā tas var būt? Tas taču nav reāli?!
Šīs neparastās frāzes padara Imanta Ziedoņa mākslinieciskos aprakstus interesantākus, līdz ar to lasītājam rodas vēlme tos lasīt vēl un vēl.

Author's comment
Atlants