Author:
Evaluation:
Published: 31.08.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Ražošana pilnīgas konkurences tirgū', 1.
  • Essays 'Ražošana pilnīgas konkurences tirgū', 2.
  • Essays 'Ražošana pilnīgas konkurences tirgū', 3.
  • Essays 'Ražošana pilnīgas konkurences tirgū', 4.
  • Essays 'Ražošana pilnīgas konkurences tirgū', 5.
  • Essays 'Ražošana pilnīgas konkurences tirgū', 6.
  • Essays 'Ražošana pilnīgas konkurences tirgū', 7.
  • Essays 'Ražošana pilnīgas konkurences tirgū', 8.
Extract

Uzsākot picas ražošanu pilnīgas konkurences apstākļos privātuzņēmumā, komersants ir guvis atbildes uz trīs ekonomikas pamatjautājumiem – ko ražot, kā ražot, kas patērēs – taču ar to nepietiek, jo ir jāizlemj, kā gūt lielāko efektivitāti, jāaprēķina izmaksas un peļņa, lai neciestu zaudējumus vai vispār nebankrotētu.
Ar ierobežotiem ražošanas resursiem un pastāvīgi augošu darbaspēku (sākot ar nevienu līdz astoņiem cilvēkiem) tika saražots noteikts daudzums picu, kas tika izmantotas, lai aprēķinātu visus ienākumu, izdevumu veidus, peļņu, zaudējumus, atrastu augstāko produktivitāti (cik darbiniekus vajag, lai peļņa būtu maksimāla un kopējās izmaksas TC būtu vismazākās). Spriežot pēc izveidotajiem vidējā produkta AP, galējā produkta MP, kopējā produkta TP=Q un vidējo mainīgo, kopējo, fiksēto un galējo izmaksu (AVC, ATC, AFC, MC), un peļņas π, ienākumu kopsummas TR un kopējo izmaksu TC grafikiem, secinu, ka tie nelīdzinās ekonomikā pieņemtajiem grafikiem līdzīgās situācijās. …

Author's comment
Atlants