Author:
Evaluation:
Published: 10.01.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
  • Research Papers 'Dizaina izglītības analīze', 1.
  • Research Papers 'Dizaina izglītības analīze', 2.
  • Research Papers 'Dizaina izglītības analīze', 3.
  • Research Papers 'Dizaina izglītības analīze', 4.
  • Research Papers 'Dizaina izglītības analīze', 5.
  • Research Papers 'Dizaina izglītības analīze', 6.
  • Research Papers 'Dizaina izglītības analīze', 7.
  • Research Papers 'Dizaina izglītības analīze', 8.
  • Research Papers 'Dizaina izglītības analīze', 9.
  • Research Papers 'Dizaina izglītības analīze', 10.
  • Research Papers 'Dizaina izglītības analīze', 11.
  • Research Papers 'Dizaina izglītības analīze', 12.
  • Research Papers 'Dizaina izglītības analīze', 13.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Latvijas dizaina izglītības iestādes    4-5
2.  Latvijas dizaina izglītības analīze    6-8
3.  Latvijas dizaina vadošo augstskolu salīdzinājums ar ārvalsts dizaina augstskolu    9-11
  Kopsavilkums    12
  Literatūras saraksts    13
Extract

Pēc abu mēbeļu novērtējuma pēc 10 labiem dizaina principiem, var secināt, ka ārvalstu augstskolu līmenis ir vienlīdzīgs ar Latvijas izglītības līmeni. Lai gan katra dizainera mērķi atšķīrās, rezultātā abiem dizaineriem izdevās izpildīt izvirzītos uzdevumus. Nīderlandes dizainera Vonmina Parka galvenā ideja bija pasniegt galdu kā estētisku produktu, kas nes līdzi filozofisku ideju. Savukārt latviešu dizainera Jura Krūmiņa galvenais mērķis bija izveidot elastīgu un ergonomisku krēslu, ko, manuprāt, viņam arī sanāca panākt.

Kopsavilkums
Darba gaitā tika apkopoti dati par Latvijas dizaina skolām, tika apskatīti un analizēti pētījumi par Latvijas dizaina izglītību un apkopoti pozitīvie un negatīvie tās aspekti. Pēc kā tika secināts, ka Latvijas dizaina izglītība kopš 2008. gada ir strauji mainījusies un ieguvusi atzinību un popularitāti no sabiedrības. Lai gan vēl ir jāveic daudzi labojumi, var uzskatīt, ka Latvijas dizaina izglītība atbilst Eiropas Savienības standartiem un ir spējīga konkurēt ar ārvalstu dizaineriem.
Lai labāk izprastu Latvijas dizaina izglītības kvalifikāciju, tika salīdzinātas divas augstskolas – viena no Nīderlandes un otra no Latvijas. Protams, nevar secināt par skolu vienlīdzību tikai pēc viena salīdzinājuma un tomēr tas deva ieskatu aptuvenai izpratnei par latviešu dizaina izglītības sasniegumiem salīdzinājumā ar ārvalstu.

Author's comment
Atlants