Author:
Evaluation:
Published: 08.09.2025.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Time period viewed: 2021 - 2025 years
  • Essays 'Maija un Paija: dramaturģiskā struktūra, tēlu simbolika un pedagoģiskā nozīme la', 1.
  • Essays 'Maija un Paija: dramaturģiskā struktūra, tēlu simbolika un pedagoģiskā nozīme la', 2.
  • Essays 'Maija un Paija: dramaturģiskā struktūra, tēlu simbolika un pedagoģiskā nozīme la', 3.
  • Essays 'Maija un Paija: dramaturģiskā struktūra, tēlu simbolika un pedagoģiskā nozīme la', 4.
  • Essays 'Maija un Paija: dramaturģiskā struktūra, tēlu simbolika un pedagoģiskā nozīme la', 5.
  • Essays 'Maija un Paija: dramaturģiskā struktūra, tēlu simbolika un pedagoģiskā nozīme la', 6.
  • Essays 'Maija un Paija: dramaturģiskā struktūra, tēlu simbolika un pedagoģiskā nozīme la', 7.
  • Essays 'Maija un Paija: dramaturģiskā struktūra, tēlu simbolika un pedagoģiskā nozīme la', 8.
  • Essays 'Maija un Paija: dramaturģiskā struktūra, tēlu simbolika un pedagoģiskā nozīme la', 9.
  • Essays 'Maija un Paija: dramaturģiskā struktūra, tēlu simbolika un pedagoģiskā nozīme la', 10.
  • Essays 'Maija un Paija: dramaturģiskā struktūra, tēlu simbolika un pedagoģiskā nozīme la', 11.
Extract

Latviešu bērnu literatūras vēsture ir bagāta ar darbiem, kas caur pasaku tēliem un sižetiem ne vien izklaidē, bet arī sniedz dziļas morālās un pedagoģiskās atziņas. Starp šiem darbiem īpaša vieta ir Annas Brigaderes pasaku lugai “Maija un Paija”, kas tapusi 20. gadsimta sākumā un iemantojusi stabilu vietu Latvijas kultūras un izglītības tradīcijās. Šis darbs ir spilgts piemērs, kā rakstniece spēj apvienot folkloras motīvus ar literāri izkoptu dramaturģisku formu, radot vērtību sistēmu, kas joprojām ir aktuāla bērnu audzināšanā. Lai gan luga tiek dēvēta par pasaku, tā ir daudz vairāk nekā vienkāršs tautas stāstu pārraksts – Brigadere rada pašas interpretāciju par labo un ļauno, par darba tikumu un slinkuma sekām, par cilvēka iekšējā rakstura nozīmi dzīves ceļā.…

Atlants