Evaluation:
Published: 27.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
  • Research Papers 'Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā', 1.
  • Research Papers 'Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā', 2.
  • Research Papers 'Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā', 3.
  • Research Papers 'Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā', 4.
  • Research Papers 'Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā', 5.
  • Research Papers 'Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā', 6.
  • Research Papers 'Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā', 7.
  • Research Papers 'Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā', 8.
  • Research Papers 'Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā', 9.
  • Research Papers 'Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā', 10.
  • Research Papers 'Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā', 11.
  • Research Papers 'Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā', 12.
  • Research Papers 'Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā', 13.
Extract

Kas ir konkurence? Konkurence (lat. concurrentia – sadurties, cīnīties) – cīņa starp preču ražotājiem par izdevīgākiem preču ražošanas un realizēšanas apstākļiem un iespēju gūt lielāku peļņu. Konkurence ir uzņēmējsabiedrības stratēģija un tāda ekonomiski pastāvīgu uzņēmēju sacensība, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārīgos preču apgrozības apstākļus (cenu, piedāvājumu) un veicina preču ražošanu (pakalpojumu sniegšanu) atbilstoši pieprasījumam. Ļoti vienkāršotā variantā varētu teikt, ka tā ir ekonomikas sacensība starp uzņēmējiem. Konkurence ir tirgus ekonomikas neatņema sastāvdaļa. Tā ir arī nozīmīgs firmas motivācija elements.
Kāds ir ES konkurences politika? Es konkurences politikas mērķis ir nodrošināt tādu ekonomisko sistēmu, kas garantē godīgu konkurenci starp līdztiesīgiem tirgus dalībniekiem, veicinot ekonomikas izaugsmi un ļaujot patērētājiem saņemt līdzvērtīgu labumu. Konkurences politika ir vērsta uz kopējā tirgus efektīvas konkurences vides saglabāšanu un pilnveidošanu, ietekējot tirgus struktūru un tirgus dalībnieku rīcību. Konkurences nosacījumu radīšana starp uzņēmumiem veicina to modernizāciju, samazina ražošanas izmaksas, palielina ekonomisko efektivitāti un galu galā veicina visas Eiropas Savienības ekonomikas konkurētspēju.1…

Author's comment
Atlants