-
Viesnīcu klasifikācijas sistēmas atbilstība viesnīcas kvalitātei
SECINĀJUMI
Prezentētās analīzes ļauj mums saprast, ka lai arī ir ievērojama atšķirība starp vērtībām- gaidāmajā, izpratnē un atšķirīgajā, dažādās viesnīcu kategorijās, grupu ranga sakārtojums nesakrīt ar kategoriju sakārtojumu. Turklāt dati rāda, ka klienti no augstākas kategorijas viesnīcām ir prasīgāki, fakts.
1 zvaigžņu viesnīcas ir novērtētas visaugstāk, kas savukārt tiek pamatots ar to, ka kvalitāte saistīta vairāk ar apkalpošanu, kura ir saskaņā ar klienta cerībām nekā ar uzņēmuma kategoriju. Un līdzās šīm pašām līnijām, mēs redzam, ka daļa no kategorijām, augstvērtīgākās, it īpaši 3 zvaigžņu viesnīcas prezentē nepatīkamu ainu kvalitātes ziņā.
Secinājumi ir līdzīgi skatoties uz iegūtajiem novērtējumiem kvalitātes dimensijās. Šī informācija var ļaut orientēties valdības nostādnēs un biedrību iejaukšanos, kā arī apjomā , ka top pilnīgi skaidrs, ka augstākā prioritāte uzlabojumos ir jācentrē uz ekstrām un materiālām lietām.
…
Vai viesnīcu klasifikācijas sistēma ir labs rādītājs viesnīcas kvalitātei? Spānijas piemērs. Šis darbs ir tulkots no angļu valodas (tulkotais materiāls pielikumā). Noderēs tūrisma studentiem, kuriem studiju kursa ietvaros ir jātulko kāda anotācija ārzemju pētījumiem, kā arī tulkojums var noderēt citu darbu izstrādei. Viesnīcu klasifikācijas sistēma ir izplatīta visā pasaulē. Tomēr nav plašu pētījumu par viesnīcu klasifikācijas sistēmu. Viens no nozīmīgākajiem pētījumiem, par viesnīcu klasifikācijas sistēmu ir veikts Izraēlā 2002. gadā, kurā tika analizēts viesnīcu piedāvājumus, ņemot vērā dažāda ranga viesnīcas. Šajā pētījumā tika analizēts viesnīcu piedāvājums un tā atbilstība cenai. Izraēlas pētījums parāda, ka cena ir labs rādītājs viesnīcu klasifikācijas sistēmai. Tomēr kvalitātes definīcija ir saistīta ar klientu vēlmju un vajadzības apmierinātības līmeni. Kvalitātes definīcija ir kā sākuma punkts pētījumā, kurš tika veikts Spānijā. Spānijā ir piecu zvaigžņu viesnīcas klasifikācijas sistēma. Tātad viesnīcas saņem līdz piecām zvaigznēm, saskaņā ar minimālajām tehniskajām prasībām, kas attiecas uz: viesnīcu pakalpojumiem, viesnīcu iekārtojumu, viesu uzņemšanas sfēru, personālo sfēru un vispārējiem piedāvātajiem pakalpojumiem.
